Overzetten AVCHD naar harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 09:37
Afgelopen weekend heb ik een Sony SR1 gehuurd welke maandag weer terug moet.

Nu is mijn hoofdvraag:

Kan ik de harde schijf van de Camcorder 1:1 kopieren naar de harde schijf van de computer om het AVCHD materiaal vervolgens te capturen en te bewerken. Met bijv. Pinnacle 11.
Zo ja heb ik totaal geen probleem en ga ik er volgende week mee aan de slag.
Vraag blijft dan nog wel hoe dat dan precies werkt?

Indien dit niet werkt, maar je het rechtstreeks uit de camcorder op je harde schijf moet zetten en tegelijk te capturen is mijn vraag hoe gaat dat precies in zijn werk. (ben een leek op video gebied)
Bijv. wat voor kabels moet ik hebben.

Ik heb op internet geprobeerd te zoeken, maar kom nergens een echt overtuigend antwoord tegen. Van de gebruikshandleiding wordt ik niet echt veel wijzer.

Samengevat:

Ik wil graag weten hoe ik het materiaal in zijn 'volle glorie' op de harde schijf krijg om het later te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-05 23:13
Ik weet ook niet precies hoe en wat, dus hier mijn poging:

De meeste camera's nemen in eigen formaat op, dus kun je dat niet op je computer zetten en bewerken. Soms is er een plugin voor dat formaat voor je programma zodat je wel direct kan editten.

Direct naar pc capturen doe je dmv afspelen op je cam. Je knoopt die met firewire aan je computer en start daar een captureprogramma. (VirtualDub op windows bijvoorbeeld) Hierdoor krijg je een ruwe avi file op je computer van ongeveer 13gb/uur. Dit is de manier die ik gebruikte toen ik mn pa zn Digital8 cam leende.

Ik neem aan dat de eerste manier de volle glorie is, en op de tweede manier heel veel overhead.

Ik moet nog kiezen tussen tapen of opnemen op hd omdat ik niet weet wat betere kwaliteit is, maar dit ben ik wel tegengekomen met mijn speurtocht

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 09:37
Ben maar zelf wat uit gaan vogelen, de camera moest op maandag ochtend al terug en heb gewoon het volgende gedaan.

Heb de hele HDD bijna 25Gb gewoon 1:1 gekopieerd naar mijn harde schijf.

Nu kan ik met Pinnacle 11 de *.*.mts files bekijken (en neem ik aan ook naar MPEG overzet en dan bewerken en op DVD branden).
Als dit blijkt te werken (wat ik ten stelligste hoop), is dit een hele gemakkelijke manier. Je filmt, kopieert de HDD naar de computer, je caputerd en brand op DVD.

Voordeel is dat je voor de toekomst je materiaal nog hebt opgeslagen in het AVCHD formaat zodat het tzt in volle glorie nog afgespeeld kan worden. Op een HD-DVD of Blu-Ray in combinatie met een Full HD of HD Ready TV.