IE6 werkt niet onder alle gebruikersprofielen in XP

Pagina: 1
Acties:

• spyro
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08-2022
Ik heb Win XP home, met vier gebruikersprofielen. Twee zijn beheerder. Maar onder slechts een van die beheerders werkt IE6. Bij de ander krijg ik het niet aan de praat. Het IE6 icoon staat wel op de desktop maar krijg telken foutmeldingen als ik het open. Bij 'verbindingsproblemen vaststellen' onder Extra, krijg ik te horen dat de firewall (kaspersky) de poorten http poort (80), https poort(443) en FTP poort (21) dicht heeft. Maar bij het gebruikersprofiel dat wel werkt is dat niet anders, althans ik heb geen poorten actief open of dicht gezet in een van de profielen. Allemaal standaard instellingen. Als het bij de een werkt zou het toch ook bij de ander moeten werken.

Iemand een idee?

Verwijderd

Ook Kaperspy heeft zijn eigen instellingen per Windows XP account.. Dus een beheerder kan meer dan een 'gewone gebruiker'.

Je zult dus gewoon even de firewall instellingen per account moeten nalopen, pas als je hebt uitgesloten dat dat de oorzaak niet is (bijv. Kaperspy even disablen) dan kun/moet je verder gaan zoeken

• spyro
Nee dat is het ook niet. Ik heb Kaspersky uitgezet en het probleem bleef. Ook even een hele system scan gedaan (niets gevonden). Nu maar even ad wwra downloaden en ook daarmee scannen.

Sowieso, het is een nieuw systeem (AMD X2 4200, 2 Gig kingston (533), Asus m2n-e sli, Asus 7600gs, samsung 320 GIG), met een nieuwe installatie van Win XP home, en de gebruikersprofielen zijn dus allemaal net nieuw.

Verwijderd

Windows Firewall uit? Kaperspy firewall blijft niet toevallig actief en IE staat op de toestemmingslijst? De account waarmee het werkt is de install account van Kaperspy?

• spyro
Ja, Windows firewal is uit en IE mag van Kaspersky. Ik weet niet of de instal account=account die werkt.

XP en kaspersky (trial versie) waren geinstalleerd op de computer toen ik hem kreeg van informatique. Daarna heb ik de gebruikersprofielen aangemaakt.