Ik ben, zoals een rechtgeaard Gentoo gebruiker betaamd, mijn eigen kernel aan het compilen voor een nieuw serverbordje, maar ik vraag me nu serieus af of 'de nieuwe' chipset van Intel, de 5000P wel wordt ondersteund door de laatste kernel.
Ik heb via Google wel wat treffers gevonden op CentOS en RedHat. Die leken het wel te ondersteunen. Maar hoe kan ik nou zeker weten of de kernel van kernel.org de 5000P nou wel of niet ondersteunt?
Op kernel.org, in de faq staat een handleiding, of meer een suggestie hoe je erachter kunt komen... Maar als die klopt, dan ben ik bang dat mijn nieuwe bordje (nog) niet volledig wordt ondersteund.
Kan iemand mij uitsluitsel geven?
Ik heb via Google wel wat treffers gevonden op CentOS en RedHat. Die leken het wel te ondersteunen. Maar hoe kan ik nou zeker weten of de kernel van kernel.org de 5000P nou wel of niet ondersteunt?
Op kernel.org, in de faq staat een handleiding, of meer een suggestie hoe je erachter kunt komen... Maar als die klopt, dan ben ik bang dat mijn nieuwe bordje (nog) niet volledig wordt ondersteund.
Kan iemand mij uitsluitsel geven?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2007 12:58 . Reden: spelling-dingetje ]