CPU FSB, Multiplier en Voltage schommelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 08:01
Ik heb een HP Pavilion dv9595ed notebook en met CPU-z ging ik ff de stats van mn CPU bekijken waarna mij opviel dat de Multiplier telkens schakelt tussen 6x, 10x en 11x, De FSB telkens schommelt tussen 120 en 220MHz en de voltage telkens schakelt tussen 1.213v en 1.300v.

Is dat normaal?
Kan dat de oorzaak zijn dat mn vista laptop af en toe BSOD geeft? (Geeft een bestand op: nDis.sys)
Kan ik de CPU clock en multiplier constant houden?

Het gaat hier om een T7300 cpu met een standaard snelheid van 2000MHz die af en toe de 11x 213MHz bereikt...

Dit staat niet ingestelt op windows vista; dat heb ik namelijk UITGEZET.

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 08-09-2007 23:13 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Zucht... topic #23472

Zoek eens op dingen als EIST, en powersaving options...

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 08:01
leonpwner1 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:12:
Zucht... topic #23472

Zoek eens op dingen als EIST, en powersaving options...
Ow, zijn er meerdere gevallen? :P
Sorry dan; ben nieuw.

En waar moet ik dat zoeken dan? In mn bios staat niets over de CPU, behalve C4 ofzo en virtualisation technolity. Geen flauw idee wat die 2 doen. In windows zelf heb ik alle energie besparende functies uitgezet die performance verminderen. CPU clock hoort op 100% te staan volgens die instellingen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gamebuster schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:09:
Ik heb een HP Pavilion dv9595ed notebook en met CPU-z ging ik ff de stats van mn CPU bekijken waarna mij opviel dat de Multiplier telkens schakelt tussen 6x, 10x en 11x, De FSB telkens schommelt tussen 120 en 220MHz en de voltage telkens schakelt tussen 1.213v en 1.300v.

Is dat normaal?
Kan dat de oorzaak zijn dat mn vista laptop af en toe BSOD geeft? (Geeft een bestand op: nDis.sys)
Kan ik de CPU clock en multiplier constant houden?

Het gaat hier om een T7300 cpu met een standaard snelheid van 2000MHz die af en toe de 11x 213MHz bereikt...

Dit staat niet ingestelt op windows vista; dat heb ik namelijk UITGEZET.
Voor Ndis.sys maar eens Googlen? Dan zie je dat dit niets met Speedstep te maken heeft. Is iets wat je ook zelf kunt doen :) . Voor je Speedstep vraag geldt ook dat dit makkelijk te vinden is als je een beetje inzet toont.

Het is bij laptops trouwens beter om de Speedstep wel aan te laten staan, dan hoeft de koeling ook niet zo hard te werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.