custom made peltier cooling warmt op?

Pagina: 1
Acties:

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
ik heb laatst een peltier chipje tussen mijn 7600 gs (gigabyte) en een s2 koeler (met 12 cm sharkoon silent led) gesandwiched, en dit werkte behoorlijk goed. temps gingen van 44 graden naar 23 (uiteraard is dit ding overgeclocked sinds de peltier ; 2d/3d/mem stock: 450/400/400 naar: 450/560/480)

maar nu zie ik de temperaturen langzaamaan hoger worden...
het zit nu al rond de 27 graden, terwijl er niets veranderd is aan de rest van mijn systeem.
ik ben verder helemaal niet bekend met peltiers, dus ik vroeg mij af of dit probleem wel eens vaker voorkwam.

ik heb alle contactoppervlakken netjes opgeschuurd, gepolijst met vloeibare polijstpasta, en daarna schoongemaakt met arctic cleaner, en behandeld met arctic "thermal surface meuk"
een dun laagje arctic ceramic aangebracht, uitgesmeerd, en na het mounten van alles nog eens alles van elkaar af gehaald om te kijken of de raakvlakken wel goed contact maakten. dit was allemaal in orde.

dus, ehm,... help? :|

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Het word vaak in de kast langzaam warmer tot op een zeker punt, maar met 27 graden hoef je je nog lang geen zorgen te maken. Mijn peltier staat in 't begin ook op 45 maar loopt na een paar uur op tot een max van 50-55.

Edit: Ik realiseer me dat ik je misschien verkeerd begrijp en dat je gelijk na 't opstarten nu 27 ipv 23 hebt? In dat geval heb ik geen antwoord. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Neoptolemos op 08-09-2007 21:57 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Heb je een coldplate ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Rangourthaman schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:53:
blabla

maar nu zie ik de temperaturen langzaamaan hoger worden...
het zit nu al rond de 27 graden, terwijl er niets veranderd is aan de rest van mijn systeem.
ik ben verder helemaal niet bekend met peltiers, dus ik vroeg mij af of dit probleem wel eens vaker voorkwam.

blabla
Wellicht weet je de TS niet wat het is en of wat de functie ervan is. Daarvoor kan je hij hier terecht om je in te lezen

• sky-
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Ik weet wel wat een coldplate is hoor. Ik vraag gewoon of de TS die heeft, meer niet.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Denk je ook niert dat hij bedoeld dat de TS het niet weet? Aangezien hij de TS quote waairn hij zegt er niet heel veel van te weten ;)

• Rangourthaman
nou ik heb het probleem gevonden hoor ;)
een beetje dom, maar ik heb dus totaal geen rekening gehouden met condens...en de isolatie...

1 7600gs later :P

gelukkig was de hd2900xt al in bestelling.
maargoed, ik kijk in het vervolg wel uit met tec`s

• sky-
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Zo, dus je heb je 7600GS gesloopt?
Zonde hoor ! Volgende keer goed inlezen, het is erg leuk peltiers, alleen je moet idd goed isoleren :-).

• Rangourthaman
zonde idd, maar wel een goede les ermee geleerd, ik ga me eens verdiepen denk ik

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:07
Voor een 2900 heb je een flinke peltier nodig.... denk er eens 2 keer over na voor je die gaat gebruiken.
Luchtkoeling gaat het dan ook niet meer trekken denk ik, die krijgt dan zo'n 400w ofzo te verwerken als ik het goed heb.

• Rangourthaman
ik was ook niet van plan mijn hd2900xt te peltiercoolen hoor.
in principe zou het wel moeten werken denk ik, net zoals bijvoorbeeld die 8800 gtx met peltiercooling.
dat ding is ook nog eens standaard overgeclocked.

maar ik wou mijn 2900xt gaan watercoolen eigenlijk, ik had namelijk begrepen dat die stock cooler nogal een herrie produceert.
Pagina: 1