Toon posts:

[Gentoo] Emerge compileert niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde van een oud PCtje een sabnzbd-server maken (sabnzbd = newsreader/leecher). En voor de gein wilde ik wel is Gentoo proberen. Dus... installatie gedaan, alles okee. Nu wil ik sabnzbd installeren dmv een ebuild, 'emerge -av sabnzbd', maar dat lukt dus niet (eerst werkte emerge wel!). Hij komt met de volgende foutmelding:

portage_exception.CommandNotFound: tee

Ik controleren of dat ook bij andere progs gebeurt: 'emerge apache', zelfde foutmelding.

Het tee commando werkt gewoon, staat in /bin en /usr/bin (symlink). De inhoud van $PATH is "/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin". Daar ligt het (voor zover ik weet) dus ook niet aan.

Ik heb gezocht met google, en ik kwam iemand tegen met exact hetzelfde probleem :) op een hongaarse site |:(. Ik heb het geprobeerd, met en zonder online translator, maar daar kan ik dus echt weinig van maken. Misschien iemand die wél hongaars kan hier?

Iemand die weet waar het probleem zit?

Verwijderd

Is dit misschien wat? (het is een beetje een long-shot hoor, maar kwam het tegen op forums.gentoo.org)
code:
1
2
# etc-update
# emerge -av portage

Misschien dat daarna je emerge weer werkt...

Ik weet niet hoever je 'erin zit' met Gentoo... Maar dan stel ik voor snel:
code:
1
2
3
# emerge --sync
# emerge -uDp world
# emerge -uD world

...te doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Maar het heeft niet kunnen helpen, emerge doet het namelijk echt niet meer :9

De commando's emerge portage en emerge -uD world zetten de pc aan het compileren, en binnen no-time heb ik die foutmelding weer op het scherm.

Ik zit er nu over te denken om Gentoo gewoon opnieuw te installeren, ik heb weer een hoop bijgeleerd, misschien gaat het nu beter. Of moet ik dit probleem nog even op de gentoo forums neerleggen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een of andere site geeft aan dat het niet 100% daadwerkelijk een "file not found"-error aangeeft: "A required binary was not available or executable".

Dus mijn vraag is: werkt het programma `tee` zelf wel probleemloos?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:11

DataGhost

iPL dev

Wat gebeurt er als je uitlogt en weer inlogt? Het kan zomaar zijn dat je wellicht een environment variabele om zeep hebt geholpen. Staat er verder nog nuttige informatie in emerge.log?

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 09 september 2007 @ 01:10:
Een of andere site geeft aan dat het niet 100% daadwerkelijk een "file not found"-error aangeeft: "A required binary was not available or executable".

Dus mijn vraag is: werkt het programma `tee` zelf wel probleemloos?
Yes, ik kan het gebruiken zoals het hoort. En iedereen heeft uitvoerende rechten over /bin/tee.
DataGhost schreef op zondag 09 september 2007 @ 01:28:
Wat gebeurt er als je uitlogt en weer inlogt? Het kan zomaar zijn dat je wellicht een environment variabele om zeep hebt geholpen. Staat er verder nog nuttige informatie in emerge.log?
In- en uitloggen helpt niet, en in de logs staat ook niks speciaals. Het ene programma compileerde nog wel goed, daarna ineens niet meer.
Pagina: 1