Ik wilde van een oud PCtje een sabnzbd-server maken (sabnzbd = newsreader/leecher). En voor de gein wilde ik wel is Gentoo proberen. Dus... installatie gedaan, alles okee. Nu wil ik sabnzbd installeren dmv een ebuild, 'emerge -av sabnzbd', maar dat lukt dus niet (eerst werkte emerge wel!). Hij komt met de volgende foutmelding:
portage_exception.CommandNotFound: tee
Ik controleren of dat ook bij andere progs gebeurt: 'emerge apache', zelfde foutmelding.
Het tee commando werkt gewoon, staat in /bin en /usr/bin (symlink). De inhoud van $PATH is "/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin". Daar ligt het (voor zover ik weet) dus ook niet aan.
Ik heb gezocht met google, en ik kwam iemand tegen met exact hetzelfde probleem
op een hongaarse site
. Ik heb het geprobeerd, met en zonder online translator, maar daar kan ik dus echt weinig van maken. Misschien iemand die wél hongaars kan hier?
Iemand die weet waar het probleem zit?
portage_exception.CommandNotFound: tee
Ik controleren of dat ook bij andere progs gebeurt: 'emerge apache', zelfde foutmelding.
Het tee commando werkt gewoon, staat in /bin en /usr/bin (symlink). De inhoud van $PATH is "/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/sbin:/bin". Daar ligt het (voor zover ik weet) dus ook niet aan.
Ik heb gezocht met google, en ik kwam iemand tegen met exact hetzelfde probleem
Iemand die weet waar het probleem zit?