Toon posts:

Harde schijf formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drie harde schijven. 1 was extern maar de voeding is kapot gegaan dus ik hem uit zijn behuizing gehaald en direct aan de pc gehangen. Ik moest toen wel eerst deze schijf formateren maar dat maakt op zich niets uit. Nu heb ik hem met aardig wat data vol gehangen en nu moest ik iets op de andere schijf hebben. Dus heb ik de pc uitgezet die andere er weer aan gehangen en daar wat data afgehaald. Niets aan de hand dus. Maar nadat ik opnieuw wisselde kwam het probleem. Ik moet de schijf weer formateren. En nu staat er wel een hoop op dat ik eiegelijk niet kan missen. Is er een manier om toegang te krijgen tot de schijf zonder te formateren. Ik snap er echt niets van....

Het rare is dat als ik ik formateren JA klik dat zie ik de groote van de schijf en daar staat dan ineens 31.4 gb. terwijl het een 400 gb schijf is.
Toen ik hem de vorige keer geformateerd had had ik wel bijna de volledige 400 gb tot beschikking. (heb het toen torouwens wel via...computerbeheer gedaan.)

Kan iemand me alstublieft helpen... Ik heb die data maandag voor mijn werk nodig

o en trouwens dit OM FAQ / Beleid heb ik doorgelezen maar er staat niets in wat me daarwerkelijk helpt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 20:03 ]

Verwijderd

Doordat je op "JA" hebt geklikt bij formatteren heeft ie waarschijnlijk de FAT tabel gewist...waardoor windows je schijf als "leeg" ziet.

Wat je kan proberen is een Data Recovery programma zoeken op google, deze scant werkelijk je hele harde schijf naar bestanden en die kan je dan weer ergens opslaan.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb niet daadwerkelijk geformateerd. Ik heb alleen maar op Ja geklikt om te zien wat er dan zou staan. Ik heb vervolgens niet op starten geklikt

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Heb je hem nu al wel of niet voor de tweede keer geformateerd ?

-een paar tips;
Staat het master/slave verhaal goed?, je hebt niet aangegeven hoe je hem hebt aangesloten dus daar kunnen we je dan niet bij helpen.
Wordt ie goed in de bios herkent ? Ook dat geef je niet aan dus..... (misschien een bios update nodig als die hem niet goed herkent)

Voor als je hem wel geformateerd hebt, een data recovery programma kan dan solaas bieden.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan moet je ook niet als FAT32 formatteren, want die gaat maar tot 32GB. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen de eerste keer geformateerd. Hij hangt er als Slave bij. De bios herkent hem ook gewoon en kent de naam van de schijf ook gewoon (samsung)
Dus kan het dan niet aan liggen.

Wat ik overigens wel raar vindt is dat hij hem blijft zien als 31.4 gb schijf

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:14:
Dan moet je ook niet als FAT32 formatteren, want die gaat maar tot 32GB. ;)
Als je iets hierboven lees zie je staan "Toen ik hem de vorige keer geformateerd had had ik wel bijna de volledige 400 gb tot beschikking"

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:15:
[...]

Als je iets hierboven lees zie je staan "Toen ik hem de vorige keer geformateerd had had ik wel bijna de volledige 400 gb tot beschikking"
Ja en toen heeft hij voor NTFS gekozen. Als je me niet gelooft dan gebruik je grote vriend google ff :)
Komop zeg, is echt basic dit hoor. ;)

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:16:
[...]

Ja en toen heeft hij voor NTFS gekozen. Als je me niet gelooft dan gebruik je grote vriend google ff :)
Komop zeg, is echt basic dit hoor. ;)
Ik heb voor NTFS gekozen ja... wat is het probleem dan??

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehh als ik het goed lees, heb je je disk waar DATA op stond WEER geformatteerd ?
Dan moet je met datarecovery tools aan de gang om de data terug te halen. HEt formatteren is dus niet je probleem, je hebt er nog stuff op staan.

Ik denk dat toen je de disk voor het eerst gebruikte, je hem inmgesteld hebt als Dynamic disk. Dan kun je dit soort dingen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
nee die ik nog niet geformateerd

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke datarecovertools heb je al geprobeerd? En wat is het resultaat daarvan?
Pagina: 1