Toon posts:

Netwerk tussen XP pc en VISTA laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.504 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey gastjes,

met een XP netwerk kon je bestanden makkelijk in de map gedeelde documenten plaatsen en vervolgens tussen meerdere pc's sharen.

nu heb ik 2 bestanden klaar staan in die map en wil ze naar mijn VISTA laptop kopieren.

Nu wordt de connectie onderling lijkt het wel herkend... er is een 2e lanverbinding nl.
Maar hoe kan ik vanaf mijn Vista laptop in mijn mapje gedeelde documenten komen van de XP machine???

Iemand een antwoord?

Vast bedankt... want ik snap dr geen ... van!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??? jammer had vandaag nog gemoeten... maar ik wacht wel af, sorry ben niet zo geduldig hahaha...

iig thnx!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Start-uitvoeren: \\xpcomputernaam
Dan zie je alle shares.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:29:
Start-uitvoeren: \\xpcomputernaam
Dan zie je alle shares.
ja de melding : kan het netwerkpad niet vinden......

maar ik wil ook in vista de xp machine zien en daar de bestanden vandaan halen...

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin tijdens het wachten eens met de Het algemeen beleid door te lezen, vooral die stukjes over 24 uur wachten voor je een topic kickt. Binnen een half uur kicken is gewoon onbeleefd, en twee keer op een avond helemaal. Er is verder een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifedit-toets, dit is geen chatbox...
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:25:
Niemand??? jammer had vandaag nog gemoeten... maar ik wacht wel af, sorry ben niet zo geduldig hahaha...
Dit is geen helpdesk :|

Wat heb je zelf al geprobeerd. Waar heb je naar gezocht, wat zijn de instellingen van je firewall, netwerk etc. Heb je de FAQ - Netwerken al eens doorgekeken?

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 08-09-2007 23:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Voorwaarde is dat zowel op de XP machine als op de Vista machine dezelfde gebruiker staat met beiden hetzelfde wachtwoord (deze wordt verplicht gesteld.) Dan zou het in pricipe moeten lukken want ik heb gisteravond zo'n koppeling ook gemaakt en het werkt perfect. Op je XP machnine wel je schijven en/of mappen gedeeld?

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

je kan bijv ook hamachi proberen.
gebruik ikzelf intern ook en werkt prima.
let wel op dat je de rechten goed zet.
http://hamachi.cc

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05-2025
Als je probeert een Windows XP Home laptop met Windows Vista Home (Premium) te verbinden vergeet het dan maar. Microsoft heeft besloten dat vanwege XP Home's slechte beveiligings instellingen (simple share, geen wachtwoord) dit onmogelijk is. Zelfs niet met alle trucjes (booten in safe mode om de geavanceerde opties voor delen van bestanden en permissies tevoorschijn te toveren). Wellicht dat dit in Vista's SP1 mogelijk wordt gemaakt maar ik vrees van niet. Je beste optie is via ftp tranfers of iets dergelijks.

Bestanden delen tussen Windows XP Professional en Windows Vista zou prima moeten werken.
Bestanden delen tussen Windows XP Home en Windows Vista werkt alleen XP -> Vista en dan zeer slecht.

Geweldig bedrijf dat Microsoft he? :)

Verwijderd

Topicstarter
@ dummy: wachtwoorden zijn het zelfde, bestanden staan op xp machine in de map gedeelde documenten

@ security: moet ik hamachi op beide machines installen?

@ prutsor: idd geweldig ahum...:P

@ gambieter: je heb gelijk.... bedankt voor al jullie hulp ben wel echt dankbaar hoor... ik heb op tweakers zitten zoeken, op partyflock met gasten die ik ken er over gehad... een kameraad is pc freak en wist het ook niet... nu vraag ik jullie en nee.. op de faqs heb ik nog niet gekeken... doe ik!
op beide machines windows firewall... en netwerk instelling??? geen idee breedband kabeltje (Zal wel noob opmerking zijn hahahah)

• Security

Security

it's just me

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:16:
@ dummy: wachtwoorden zijn het zelfde, bestanden staan op xp machine in de map gedeelde documenten

@ security: moet ik hamachi op beide machines installen?

@ prutsor: idd geweldig ahum...:P

@ gambieter: je heb gelijk.... bedankt voor al jullie hulp ben wel echt dankbaar hoor... ik heb op tweakers zitten zoeken, op partyflock met gasten die ik ken er over gehad... een kameraad is pc freak en wist het ook niet... nu vraag ik jullie en nee.. op de faqs heb ik nog niet gekeken... doe ik!
op beide machines windows firewall... en netwerk instelling??? geen idee breedband kabeltje (Zal wel noob opmerking zijn hahahah)
Jup anders stuur me even een DM dan help ik je even op weg. 8)
edit ik zie dat je ook msn hebt zal ik je even toevoegen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Security op 09-09-2007 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Security schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:32:
[...]

Jup anders stuur me even een DM dan help ik je even op weg. 8)
edit ik zie dat je ook msn hebt zal ik je even toevoegen ?
hoeft niet meer... heb op beide installed...en NO PROBLEM @ ALL...

werkt perfect... berichten sturen en nu kan ik in de shared docs folder stuff sharen...

klasse nogmaals thnx all en TOPIC CLOSED!

• Security

Security

it's just me

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:52:
[...]

hoeft niet meer... heb op beide installed...en NO PROBLEM @ ALL...

werkt perfect... berichten sturen en nu kan ik in de shared docs folder stuff sharen...

klasse nogmaals thnx all en TOPIC CLOSED!
graag gedaan !!!
voor mij werkt het ook perfect.
:)

Verwijderd

Pruts0r schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:04:
Als je probeert een Windows XP Home laptop met Windows Vista Home (Premium) te verbinden vergeet het dan maar. Microsoft heeft besloten dat vanwege XP Home's slechte beveiligings instellingen (simple share, geen wachtwoord) dit onmogelijk is. Zelfs niet met alle trucjes (booten in safe mode om de geavanceerde opties voor delen van bestanden en permissies tevoorschijn te toveren). Wellicht dat dit in Vista's SP1 mogelijk wordt gemaakt maar ik vrees van niet. Je beste optie is via ftp tranfers of iets dergelijks.

Bestanden delen tussen Windows XP Professional en Windows Vista zou prima moeten werken.
Bestanden delen tussen Windows XP Home en Windows Vista werkt alleen XP -> Vista en dan zeer slecht.

Geweldig bedrijf dat Microsoft he? :)
Heb ik dan geluk dat het mij wel is gelukt met XP Home en Vista Home Premium! :)

Verwijderd

Wat heeft vista te maken met een XP home waar geen wachtwoord ingesteld kan worden? Ik zie het verband niet..

Verwijderd

In XP Home kan je bij gebruikersprofielen wel degelijk een wachtwoord instellen. En het verband is de rechtenkwestie.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Right, uhm, Topicstarter: Lees de Het algemeen beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.