Toon posts:

XVID files met AC3 6ch sound op stereo laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal films in XVID formaat met AC3 6ch geluid.

Als ik nu echter die XVID afspeel op mijn laptop (die dus gewoon stereo geluid heeft) met RealOne Player, dan is het geluid nauwelijks hoorbaar. Ook niet met koptelefoon.

Doe ik wat verkeerd? Moet ik bij het afspelen één of andere optie instellen die bepaalde van die 6 kanalen gaat kiezen en dus de klank terug op 2 channel brengt?

Of is het gewoon niet mogelijk om, eens je voor AC3 6 ch kiest, om die film op een niet 6ch installatie af te spelen met goeie klank?

Alvast bedankt voor de hulp!

Steve.

PS Hoop dat ik hier op de juiste branch in dit forum zit, indien niet dan excuses (maar hulp is nog steeds welkom :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 19:29 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

AC3 filter downloaden en daar de equalizer hoger zetten.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Simpel eigenlijk: Vergeet de Real<whatever type> spelers. Real heeft niet zo'n beste reputatie.

Ga daarna bijvoorbeeld een gepachte versie van Media Player Classic proberen, of KMPlayer. Beiden zouden AC3 ingebakken moeten hebben. En nog beter: Voor AC3 is het toch lekkerder om AC3Filter te gebruiken.

Zoek verder een beetje rond zou ik zeggen, want "hoe speel ik Xvid's" is een zeer veel vookomende en even zo vaak beantwoorde vraag.

Zie verder bijvoorbeeld:
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=128616.
http://tweakers.net/meuktracker/?CatID=77

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen! Ik ga jullie suggesties effe proberen.

Zat er al mee in dat die nogal grote hoeveelheid XVIDs allemaal useless zouden zijn op mijn laptop!

Steve.

Verwijderd

Topicstarter
AHA! Geweldig! Die nieuwe versie van AC3 filter geïnstalleerd, in de config "Gain" op +20 db gezet (het maximum) en nu KNALT het geluid uit mijn laptop.

Soms kan het leven toch nog eenvoudig zijn :) bedankt, mensen!