Toon posts:

E6400 Conroe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zat een beetje te kijken om me cpu te overclocken en toen ik het programmatje CPU-z had gedownload van de officiële site kreeg ik te zien dat me E6400 een Conroe was en geen Allendale

Bewijs

Maar nog iets anders zal ik deze cpu wel gaan overclocken ik ben in bezit van een 8800GTS 640mb en hebt gehoort dat ik me cpu moet overclocken om meer performance eruit te krijgen. Ik ben in bezit van een arctic freezer pro 7 maar me temperaturen zijn al redelijk hoog en ik snap ook niet hoe dat kan heb niet net een zwaar spel gespeelt en heb 2 fans in me kast (linker zijkant en achterkant)

PS: Op me screenshot van die temperaturen is dat AUX nogal bugged (soms staat er -33 soms staat er 125 en soms staat er dit ^^) en de proccesor is zoveel belast omdat ik een demo aan het installeren was

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 19:19 ]

Verwijderd

Het enige verschil tussen Conroe en Allendale is het cachegeheugen, en ik zie dat je E6400 toch echt maar 2MB heeft, en dus is het een Allendale...
En ja, als je op lage resolutie speelt (< 1600x1200) kan het zijn dat tijdens gamen de cpu de bottleneck is. Wat je dan kunt doen is een hogere resolutie gebruiken (als je scherm dit ondersteund), of dingen als AA/AF inschakelen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 19:24 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CPU-Z is niet altijd juist natuurlijk. Het leest ook maar wat uit en als er toevallig een foute namestring in het progje staat, dan klopt het dus niet meer. Kijk gewoon even naar wat je hebt, staat altijd wel op de cpu en in de bios kun je dit soort dingen ook zien. Dat zou ik meer vertrouwen dan een softwaretooltje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:21:
Het enige verschil tussen Conroe en Allendale is het cachegeheugen, en ik zie dat je E6400 toch echt maar 2MB heeft, en dus is het een Allendale...
Mnee hoor, dat was in het begin zo. Later is dit gewijzigd; de E6300 en E6400 zijn 'Conroe 2M', terwijl de E4*00 modellen (met een FSB van 800 MHz ipv 1066, en ook 2 MB L2 cache) de echte Allendale's zijn geworden.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Oudere E6300 en E6400-processoren hadden fysiek 4MB L2 cache waarvan 2MB was uitgeschakeld.
Nieuwere modellen (Q1 2007) hebben fysiek 2MB, wat betere yields oplevert, maar ook de discussie of het nu een Conroe of Allendale betreft. Jouw processor is een Conroe, gezien de B2-stepping.

CPU-Z heeft dus gelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 08-09-2007 19:36 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 22:24

Thandor

SilverStreak

Het is inderdaad een 'Conroe' processor, niets bijzonders :). Zie ook de twee mensen boven mij.

Wat betreft de koeling: Bekijk eerst eens of deze in orde is. Is de geleiding goed? Is de temperatuursensor goed? Er is nog genoeg te proberen :Y). Mocht je nadien alsnog met (te) hoge temperaturen zitten dan kun je het beste even in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen kijken ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 08-09-2007 19:39 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.