Iemand toevallig ergens een programmatje gevonden waarmee je het geheugen van een usb key kan checken op errors (a la memtest86)?
Een programmaatje ken ik zo niet, maar als je datacorruptie vermoedt kun je altijd een paar files er naar toe laten rarren en die archives testen. Als er dan datacorruptie optreed weet je dat je stick niet meer goed is.
Thx, eens proberen. Om elke geheugencel te testen moet ik dan wel een 8 GB rar zien te fabriceren...
Een file met random data genereren en daarvan de MD5 hash nemen is dan misschien makkelijker dan een rar van exact 8GB makenVerwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:43:
Thx, eens proberen. Om elke geheugencel te testen moet ik dan wel een 8 GB rar zien te fabriceren...
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Dat is toch niet zo moeilijk? Desnoods rar je 1 file net zo lang tot je aan de 8GB zitVerwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 18:43:
Kan je hier iets mee? http://www.flashmemorytoolkit.com/ Staat gelinked op de site van hdtune. Wel shareware maar geen time limiet. Of anders misschien "Removable Storage" in Sandra
[ Voor 16% gewijzigd door temp00 op 08-09-2007 18:58 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Thx mate, zo had ik het nog niet bekeken...Een file met random data genereren en daarvan de MD5 hash nemen is dan misschien makkelijker dan een rar van exact 8GB maken
Pagina: 1