[Postfix] mail for thuis.xept.nl loops back to myself

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ok, ik heb een server in Amsterdam staan.
Deze handelt onder andere de DNS, HTTP en mail af voor het domein xept.nl .
Maar nu wilde ik thuis verder testen, en heb dus in de DNS server thuis.xept.nl naar mijn thuis-ip laten wijzen.
Verder bevat de server een MX record dat mail voor thuis.xept.nl doorstuurt naar thuis.xept.nl (welke dus via een A naar m'n thuis-ip gaat).
Maar als ik nu vanaf die server een mail stuur naar mijn e-mailadres op thuis.xept.nl, komt de mail terug met de melding:
code:
1
mail for thuis.xept.nl loops back to myself

Mailen vanaf elke andere machine naar thuis.xept.nl werkt wel, die komen aan.
Als ik op de server thuis.xept.nl ping kom ik daadwerkelijk bij mijn thuis-ip uit.
Als ik op de server via dig opvraag wat de MX-server voor thuis.xept.nl is krijg ik ook mijn thuis-ip (naja, dan krijg ik thuis.xept.nl, en dan zegt ie dat thuis.xept.nl inderdaad verwijst naar mijn thuis-ip).
Ik heb al geprobeerd de MX record te laten verwijzen naar de hostname die mijn provider me heeft gegeven (ipxx-xx-xxx-xx.adsl2.versatel.nl), maar ook dat werkt niet.
Verder heb ik al google af zitten struimen, maar dan krijg ik juist mensen die willen dat die mail lokaal aankomt, en zijn vergeten het domein in de virtual database te zetten.

Weet iemand wat hier precies aan de hand is en, belangrijker, hoe het opgelost kan worden :) ?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Het domein wel opgenomen in 'mydestination' in de configfile? Het lijkt er namelijk op dat de virtual lookup misgaat; hij vindt zelf dat hij niet de final destination is.

[ Voor 47% gewijzigd door GraveR op 08-09-2007 23:04 ]

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
GraveR schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:02:
Het domein wel opgenomen in 'mydestination' in de configfile? Het lijkt er namelijk op dat de virtual lookup misgaat; hij vindt zelf dat hij niet de final destination is.
Hij hoort ook niet de final destination te zijn, hij moet nog verder.
Anyway, denk dat er een random DNS-server nog niet geupdate was, want ik probeerde het net nog een keer, en nu werkt het wel :D