Toon posts:

accu laptop loopt leeg en laad slecht op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn laptop (Lifetec, PII300, 64 MB, enz, enz) met een volle accu weg zet en na twee á drie dagen weer ga gebruiken is de accu leeg, helemaal leeg 0%.
Als ik de accu oplaad (nu twee keer geprobeerd (sinds dit euvel) geeft het controle lapje vol aan en blijkt na opstarten van de computer dat de accu respectievelijk 57% en 67% vol was. En dan te bedenken dat ik hem iets langer heb laten laden dan nodig is.

Wie weet wat er aan de hand is? EN wat ik er aan moet doen?

Bastiaan

Verwijderd

Zo te horen is je accu versleten. Ik zat pas bij iemand die startte zn laptop op de accu op, in windows zegt ie 95% vol en na een kwartier ging ie uit (accu helemaal leeg)

Die 60% die jij zegt, als dat is door op te starten van de accu, dan klopt het bovenstaande zeerzeker, dan boot jij zeg maar 40% van je accu leeg en dan is ie dus zeeeeeer snel leeg helaas. Aangezien de capaciteit dus zeer klein is geworden kan je accu makkelijk leeglopen in de paar dagen. Bij mij duurt dat iets van 2 a 3 weken maar dan is ie wel echt leeg (en deze laptop is pas een maand of 5 oud) maar ik kan er wel ca 2 uur op werken als ie vol is.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
heb je een compaq laptop, 10 tegen een dat het de voltage converterboardje is.. bekend probleem bij compaq,,,,
heb je nog garantie, ermee terug naar een van de service points in nederland, of bel de compaq helpdesk.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Zo te horen is die inderdaad versleten, laat me gokken het is een NiCad accu. Deze accu's hebben ook veel problemen met het zgn. geheugeneffect. Als je ze niet regelmatig ontlaad krijg je ze niet meer volledig geladen. Het kan ook gewoon een slechte kwaliteit accu zijn. Ik heb dit ook gehad en gebruik tegenwoordig alleen nog maar Lithium Ion accu's. Ze zijn duurder maar veel minder problemen.

Verwijderd

Waar schijnlijk heb je je accu een paar keer opgeladen terwel de accu nog niet helemaal leeg was. Je kan het beste gewoon een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is een half jaar oud, maar hij is slechts 1 maand gebruikt.
Ik geloof dat er een NiCad accu in zit, dat zal ik nog checken.

Wat kost een nieuwe accu?
Waar kan ik die het beste kopen?
Zijn er nog betere cq andere alternatieven betreft accu's in mijn geval?

Bastiaan

Verwijderd

Probeer eerst garantie te krijgen, een half jaar oud en zo weinig gebruikt!

Het wordt tijd om de service van je leverancier te testen.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Je kunt hem ook proberen te reviven. Dit doe je door hem met een voeding geforceerd op te laden. Dan laadt je hem weer op boven het huidige geheugeneffectpunt en kan hij weer even mee.
Als je hem dan weer helemaal leeg laat lopen moet je het opladen nog eens herhalen en waarschijnlijk heb je dan weer een (bijna) zo goed als nieuwe accu.
Succes!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
ik las net in de handleiding dat ik die accu oook kan laten karlileren?? duurt 4 á 9 uur

???:?

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Op zondag 11 februari 2001 21:53 schreef bpiete het volgende:
ik las net in de handleiding dat ik die accu oook kan laten karlileren?? duurt 4 á 9 uur
Karliwatte??? Weet iemand wat dat is?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde "kalibreren" ik moest het woord even in de handleiding na zoeken.

Bastiaan
Pagina: 1