Toon posts:

PC naar TV via DVI-HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort heb ik een Panasonic tv, een 32 inch TX32LM 70F LCD tv. Nu wil ik deze aansluiten als 2e beeldscherm op mijn pc. Er werd mij een DVI naar HDMI kabel aangeraden, omdat DVI het best signaal heeft (naast vga of composiet), en omdat de tv alleen een HDMI ingang heeft (geen VGA).

Ik heb een Nvidia 6800 videokaart, en maak gebruik van het control center. Het control center herkent mijn tv nu wel, of iig het merk. Als ik echter het bureaublad wil expenden of clonen, blijft het beeld op de tv zwart. De muisaanwijzer kan wel buiten beeld komen, hij verschijnt echter niet op de tv.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij voorbaat dank,

Jeroen

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Heb je de tv wel op de juiste hdmi ingang staan? Heb je toevallig een of andere rare resolutie ingesteld die de tv niet ondersteund?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Check idd ff welke HDMI ingang(en) van je TV een DVI signaal van een PC accepteren, want vaak werkt dat niet op elke ingang.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Heb je de dvi uitgang wel op een hd resolutie ingesteld (bv 1280x720) ? Want stel dat je resolutie van je primaire scherm 1024x768 is en je cloned 'm dan wordt dezelfde resoltuie naar je tv gestuurd, echter omdat dit nogal afwijkt van een normale hd resolutie heb je kans dat je beeld gewoon zwart blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bedankt voor jullie reactie

Ik heb 2 HDMI ingangen op mijn tv, en ik heb deze nu beide geprobeerd. Ook heb ik het beeld in verschillende resoluties ge-exporteerd, zowel als clone, en als extension van het bureaublad. De tv blijft echter een zwart beeld geven...
Ook Nvidia probeert me nu te helpen, maar ook hun tips bieden geen oplossing.. Lijkt er mijns inziens op dat het probleem in de tv zit, hoewel het me niet moeilijk leek om gewoon een videosignaal door te krijgen..

Verwijderd

Staat ie wel op 60Hz?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Vreemd dat de tv geen melding geeft wat er aan de hand is. M'n Samsung zegt netjes dat de resolutie niet ondersteund word bijv.

Heb je hem uberhaupt wel op HDMI kanaal gezet, werkt niet zoals scart namelijk?

Kan ook zijn dat de TV een signaal verwacht met HDCP aanwezig voor de handshake, als je videokaart dat niet leverd krijg je geen beeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Dukey op 13-09-2007 10:29 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 16:08
Ik had hetzelfde probleme op mijn bravia en dat bleek echt te liggen aan verkeerde resolutie en/of refresh rate.
ik denk dat ie niet op 60hz staat

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor de reacties

Ik zie inderdaad dat de refresh rate niet op 60hz staat. In het control center kan ik echter slechts kiezen voor 25 of 30 hz.. voor mijn Acer kan ik wel 59 of 60 hz kiezen, maar niet bij de tv..

Dukey, die handshake waar jij het over hebt, hoe kan ik herkennen of die aanwezig is? Kan ik de HDCP optie aanzetten, of moet deze aanwezig zijn in de kaart?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:00:
Nogmaals bedankt voor de reacties

Ik zie inderdaad dat de refresh rate niet op 60hz staat. In het control center kan ik echter slechts kiezen voor 25 of 30 hz.. voor mijn Acer kan ik wel 59 of 60 hz kiezen, maar niet bij de tv..

Dukey, die handshake waar jij het over hebt, hoe kan ik herkennen of die aanwezig is? Kan ik de HDCP optie aanzetten, of moet deze aanwezig zijn in de kaart?
30Hz kan wel werken omdat dan een interlaced signaal is (1080i bijv).

De TV's hebben dit tegenwoordig allemaal alleen de videokaarten laten het meestal afweten. Wat je ziet is dat meestal alleen de duurdere types videokaarten HDCP ondersteunen. Dit is vooral belangrijk als je Blu-Ray en HD-DVD's wilt gaan kijken via HDMI/DVI verbindingen. Nvidia 8600GTS bijv en ATI 2400, 2600 etc.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Reactie = overbodig, TV heeft geen VGA. :(

[ Voor 97% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2007 11:21 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je daarmee?

Ik heb nu ook een macbook aangesloten, daarmee werkt het ook niet.. dit geeft mij sterk de indruk dat het gewoon aan de tv ligt

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 14:34:
Wat bedoel je daarmee?

Ik heb nu ook een macbook aangesloten, daarmee werkt het ook niet.. dit geeft mij sterk de indruk dat het gewoon aan de tv ligt
Als je het hebt over mijn reactie dan heb ik de oorspronkelijke reactie verwijderd omdat die reactie met een VGA aansluiting te maken had en deze zit helaas niet op je TV.

Testing, one, two ...

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:02

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

nieuwste drivers geprobeerd??

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Verwijderd

Ik heb een probleem bij het aansluiten van pc op de tv via een DVI-HDMI kabel. Ik krijg gewoonweg geen beeld.

Het is een kabel van 15 meter. Maar als ik de kabel aansluit op mijn dvd speler, die upscaled naar 1080i, dan werkt het wel en krijg ik beeld. Een kabel van 1,5 meter werkt weer wel.

Heeft iemand een idee hoe ik meer signaal vanaf de pc over de kabel kan krijgen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit heeft weinig met de topicstart hier te maken en is dus een vrij zinloze kick. Deze vraag kan je beter in een nieuw topic stellen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.