Toon posts:

[Dell 1521] Ingebouwde wifi ziet pas na 10 minuten netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb sinds een maandje een Dell Inspiron 1521. Toen ik hem kreeg heb ik onmiddelijk Vista eraf gepleurd en XP erop gezet. Werkt als een trein, allemaal geweldig. Het enige probleem is dat mijn draadloze netwerkkaart geen netwerken ziet. Dat wil zeggen, bij "Beschikbare draadloze netwerken" (in de Wireless Zero Configuration én in de tool van Dell) staan 0 netwerken. Echter, bij de "Site Monitor" van de tool van dell staan wél alle netwerken weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://xs319.xs.to/xs319/07366/ScreenWifi.JPG.xs.jpg

Maar hij kan dus nergens verbinding mee maken. Ik snap hier niks van, want hij ziet de netwerken dus wel gewoon!!

Heeft iemand énig idee hoe ik hieraan zou moeten beginnen?

Hartstikke bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebruik je beide tools (de Dell software en de WZC) tegelijkertijd? Probeer eens eerst met de een of de ander. Verder: passwords etc zijn goed, en firewall staat uit? Wat bedoel je met geen verbinding, je krijgt helemaal geen contact of je krijgt geen IP-adres?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik alleen de Dell software (heb het al geprobeerd met de WZC, maar dat lukte ook niet). Passwords zijn zeker goed, want na 10 minuten laat hij vrolijk alle netwerken in de omgeving zien (ongeveer 10) en kan hij verbinding maken. Het is dus heel raar, want hij laat de netwerken wél zien in de Site Monitor maar niet in het "Verbinden met een netwerk"-venster...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die iets weet? Ik begin hem nu echt te knijpen, want ik ga donderdag voor een jaar naar Rome, en daar heb ik écht draadloos nodig...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Draadloze netwerkaart verwijderen uit apparaatbeheer en daarna opnieuw installeren met de laatste drivers. Meestal lost dit zulk soort problemen wel op.