Oke, maandag komt er iemand van kpn bij me langs om te controleren of mijn telefoonlijn geschikt is voor adsl. Nu zit ik met het probleem dat er waarschijnlijk niemand thuis is dan dus ik moet of die afspraak verzetten (waardoor ik nog langer moet wachten) of ik moet zelf kijken of ie het doet. Nu is mijn vraag: is er een manier om aan de hand van het ontvangen pakket (splitter, varkensneus, kabeltjes en speedtouchmoden) uit te zoeken of die lijn al geschikt is voor ADSL zodat die KPN-meneer helemaal niet meer nodig is? Of wordt dat echt een heel technisch verhaal waar echt hun expertise en apparatuur voor nodig is? Bij voorbaat dank!
Als zij nog geen DSL-signaal op je lijn hebben gezet kun je dat niet zelf testen, nee.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als je internet werkt, is je lijn gereed, zo niet, dan niet..
Maar heb je nu een abo afgesloten zonder dat je weet of je uberhaut wel ADSL kan krijgen?
Maar heb je nu een abo afgesloten zonder dat je weet of je uberhaut wel ADSL kan krijgen?
Ey!! Macarena \o/
Ik woon hier pas en heb zo'n adsl-abonnement zonder vaste telefonie van Orange genomen. Het is gewoon beleid van Orange om een kpn-mannetje te sturen om dan de lijn te komen controleren. Mocht het niet werken, dan zorgt hij dat het wel gaat werken, maar over het algemeen werkt dat gewoon altijd wel. De adslverbinding zelf wordt in principe rond de 13e opgeleverd. Als ik nu de splitter en het modem aansluit en mijn laptop eraan hang heb ik geen internetverbinding, maar dat is logisch aangezien de verbinding ook nog niet is opgeleverd. Ik weet dus eigenlijk niet precies wat die kerel komt doen of hoe ie controleert of die lijn gereed is. Daar ben ik dus benieuwd naar.
Hij controleert hoe ver de lijn is naar de verdeelkast, of er niet teveel ruis is en daaraan kan de maximale bandbreedte worden berekend.Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:31:
Ik woon hier pas en heb zo'n adsl-abonnement zonder vaste telefonie van Orange genomen. Het is gewoon beleid van Orange om een kpn-mannetje te sturen om dan de lijn te komen controleren. Mocht het niet werken, dan zorgt hij dat het wel gaat werken, maar over het algemeen werkt dat gewoon altijd wel. De adslverbinding zelf wordt in principe rond de 13e opgeleverd. Als ik nu de splitter en het modem aansluit en mijn laptop eraan hang heb ik geen internetverbinding, maar dat is logisch aangezien de verbinding ook nog niet is opgeleverd. Ik weet dus eigenlijk niet precies wat die kerel komt doen of hoe ie controleert of die lijn gereed is. Daar ben ik dus benieuwd naar.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
9 van de 10 keer gluren ze om de hoek of de ISRA nog goed is/zit en zijn ze weer pleite. Had het laatst nog bij een klant. KPN meneer was geweest, ik volgende dag dsl aansluiten, was er geen signaal. Bleek de lijn mooi op het andere ader paar te staan...
Mijn ervaring is dat ze een apparaatje aan het ISRA-punt hangen en kijken hoe de lijn zich gedraagt. Soms duurt dat 5 seconden maar soms ook een paar minuten. Ligt er maar net aan hoeveel tijd de monteur heeft om het goed te doen...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Zoiets kun je toch gewoon hier bekijken, of kloppen die dingen niet?
Die postcodechecks weten alleen of de centrale waaraan een lijn hangt voorzien is van de juiste DSL-apparatuur. Niet hoe de kwaliteit van de fysieke lijn is.TheZeroorez schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:52:
Zoiets kun je toch gewoon hier bekijken, of kloppen die dingen niet?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Bij mij controleerde hij of er een signaal binnen kwam door een apparaatje tegen de telefoonaansluiting te houden. Zo weet je alleen dat er een signaal is, niet op welke aders het zit.Beekforel schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:47:
9 van de 10 keer gluren ze om de hoek of de ISRA nog goed is/zit en zijn ze weer pleite. Had het laatst nog bij een klant. KPN meneer was geweest, ik volgende dag dsl aansluiten, was er geen signaal. Bleek de lijn mooi op het andere ader paar te staan...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Oke dan regel ik wel wat voor maandag ofzo. Het dsl lampje op het modem brandt wel overigens... zegt dat iets over de conditie van de lijn?
Ja, dat zegt in principe dat er een dsl signaal op staat
.
Dat vermoedde ik alJvS schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:45:
Ja, dat zegt in principe dat er een dsl signaal op staat.
Denk het niet. Als DSL brandt heb je signaal dus zou je internet het ook moeten doen.
Alleen kun je die KPN man nu nog afbellen?
Alleen kun je die KPN man nu nog afbellen?
Ik bedenk me dat sommige modems gekke dingen met lampjes doen als de modem niet geconfigureerd is.
Er staat in de handleiding dat het apparaat klaar is om het net op te gaan. Als ik 'm benader via de browser lijkt alles ook goed geconfigureerd te zijn... alleen de internetverbinding is er nog niet.JvS schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:24:
Ik bedenk me dat sommige modems gekke dingen met lampjes doen als de modem niet geconfigureerd is.
Zelf heb ik geen KPN adsl, maar volgens mij moet je nog in je modem een username/password instellen. Dan heb je internet.
Gewoon even een configuratie erin proppen, en even opzettelijk achter het @ een typo maken, bv adsl-direct ipv direct-adsl. Als alles goed gaat, eigenlijk dus fout, krijgt je modem een 172.xxx.xxx.xxx adres en krijg je bij elke web pagina aanvraag de Adsl fout afvang pagina te zien.
Ik kan je nog sterker vertellen. Bij ons verwerkt de centrale het maximum aantal ADSL aansluitingen. Er kunnen in de buurt geen nieuwe ADSL klanten meer komen.CyBeR schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:31:
[...]
Die postcodechecks weten alleen of de centrale waaraan een lijn hangt voorzien is van de juiste DSL-apparatuur. Niet hoe de kwaliteit van de fysieke lijn is.
Het zou € 50.000,-- kosten om een nieuw glasvezelkabeltje te leggen. En met een paar nieuwe klanten halen ze dat er niet uit....
Speel ook Balls Connect en Repeat
Sja, ik héb gewoon nog geen internet omdat bij Orange de knop nog om moet. Maar het kan toch dat ie gewoon een adsl-verbinding vindt en dat, vanwegen de voorconfiguratie, de lijn nog niet werkt, omdat Orange mij gewoon nog geen toegang heeft gegeven? Lijkt mij best logisch. Maar dat maakt die kpn-kerel nogal overbodig dan...fleppuhstein schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:49:
Gewoon even een configuratie erin proppen, en even opzettelijk achter het @ een typo maken, bv adsl-direct ipv direct-adsl. Als alles goed gaat, eigenlijk dus fout, krijgt je modem een 172.xxx.xxx.xxx adres en krijg je bij elke web pagina aanvraag de Adsl fout afvang pagina te zien.
Als je geen vaste telefonie (analoog) hebt, kukel dan die splitter eruit. Scheelt weer een storingsbron.
Het glasvezeltje is het probleem niet hoor. HEt is erg onwaarschijnlijk dat ze geen extra glas hebben liggen. Eeder zit de DSLAM vol en die is wel prijzig dnek ik zo.Onbekend schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:52:
[...]
Ik kan je nog sterker vertellen. Bij ons verwerkt de centrale het maximum aantal ADSL aansluitingen. Er kunnen in de buurt geen nieuwe ADSL klanten meer komen.
Het zou € 50.000,-- kosten om een nieuw glasvezelkabeltje te leggen. En met een paar nieuwe klanten halen ze dat er niet uit....
Pagina: 1