IP-camera's kwijt, hoe terug te vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-03 15:19
Hallo,

Wij hebben hier een netwerk, aangesloten op een Speedtouch 716g. Op drie poorten hangen gewoon computers, op één poort hangen vier access points. Deze access points zijn voor IP-camera's die hier hangen (http://www.panasonic.nl/_ftp/Catalogi/CCVE2005/bb-hcm331.pdf). Het probleem is echter dat iemand met de instellingen heeft lopen knoeien, waardoor de IP-camera's van het netwerk verdwenen lijken te zijn. Deze komen dus via de Access Points het netwerk op, maar ik zie dus ook geen access points in de Speedtouch staan (heb hem voor de zekerheid nog even gereset). Hoe kan ik erachter komen waar de camera's staan en hoe krijg ik ze weer aan het werk?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Reset ip cam, check handleiding voor default IP of scan voor IP. En log in?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-03 21:57

Comgenie

Soms heb je dat

het beste lijkt me gewoon om ze naar de default instellingen te resetten. Zodat alles fabrieksinstellingen worden en je vanuit daar alles weer goed kan instellen (en ditmaal ook goed beveiligen). Anders zijn er verschillende scan programma's voor..

No animals were harmed in the making of this comment.

• --Christiaan--
battler schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:48:
Reset ip cam, check handleiding voor default IP of scan voor IP. En log in?
Hoe reset ik die cam als ik er niet bij kan komen? Die dingen hangen ergens hoog boven, dus ik kan er niet echt handmatig bij.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Spanning er af halen? Reset procedures verschillen per product. Maar een aantal minuten de stroom eraf is voor veel apparaten al voldoende.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• --Christiaan--
De camera is gereset. Het lampje wordt groen, wat betekent dat hij een IP-adres heeft gekregen. In het netwerk zie ik echter niets verschijnen. Ik denk dus dat het probleem bij de AP's ligt, kan dat?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk eens in de web-interface van de AP's war ze aan hangen. Een beetje AP houd bij welk apparaat er geconnect is, en dus ook de IP's.

Ey!! Macarena \o/

• --Christiaan--
RaZ schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:00:
Kijk eens in de web-interface van de AP's war ze aan hangen. Een beetje AP houd bij welk apparaat er geconnect is, en dus ook de IP's.
Dat is het probleem, in de range 192.168.0.0 tot 192.168.1.255 zie ik enkel speedtouch.lan (de modem/router), deze computer en de laptop die draadloos is aangesloten. Volgens de D-Link manual zou deze op 192.168.0.50 moeten staan.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
Er zijn wel tooltjes waarmee je een hele range kan afscannen, misschien dat ze een ander IP adres hebben?

Deze bv: http://www.angryziber.com/ipscan/

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Connect dan eens met je laptop op die D-link ipv de SpeedTouch router, dan hang je (ga ik vanuit) binnen de zelfde range als de IP-camera's. De verkregen IP-instellingen van de DHCP van die D-link geeft een default gateway, welk dus het IP van het AP is. Dan moet je volgensmij alles kunnen nakijken.

Anders zou ik even de admin/beheerder een belletje geven, waar de documentatie ligt van hoe het is opgesteld allemaal.

Ey!! Macarena \o/

• --Christiaan--
sarcast schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:11:
Er zijn wel tooltjes waarmee je een hele range kan afscannen, misschien dat ze een ander IP adres hebben?

Deze bv: http://www.angryziber.com/ipscan/
Ja, maar de hele mogelijke IP-range, dan ben ik morgen nog bezig. Als ik de Laptop aan de D-Link hang wijst hij me geen IP-adres toe en krijg ik "Beperkte verbindingsmogelijkheden".

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
mwah, valt wel mee, tooltje gebruikt meerdere threads.

Enige andere opties zijn handleiding lezen en default IP gebruiken na een Reset.

Dat je laptop geen IP toegewezen krijgt betekent alleen maar dat er geen dhcp server draait op de speedtouch.
(hebben de ipcams een vast ip of gebruiken die ook dhcp? anders heb je nu je probleem gevonden.)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
--Christiaan-- schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:15:
[...]
Ja, maar de hele mogelijke IP-range, dan ben ik morgen nog bezig.
--Christiaan-- schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:08:
...in de range 192.168.0.0 tot 192.168.1.255...
Oeh, nou 500nogwat ip'tjes scannen duurt toch zeker 5 hele minuten...
sarcast schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:18:

(hebben de ipcams een vast ip of gebruiken die ook dhcp? anders heb je nu je probleem gevonden.)
Inderdaad
--Christiaan-- schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:46:
Het probleem is echter dat iemand met de instellingen heeft lopen knoeien, waardoor de IP-camera's van het netwerk verdwenen lijken te zijn.
En heb je diegene al eens gevraagd wat of waarmee 'ie heeft lopen knoeien?

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 08-09-2007 16:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• --Christiaan--
sarcast schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:18:
mwah, valt wel mee, tooltje gebruikt meerdere threads.

Enige andere opties zijn handleiding lezen en default IP gebruiken na een Reset.

Dat je laptop geen IP toegewezen krijgt betekent alleen maar dat er geen dhcp server draait op de speedtouch.
Ik hang de laptop aan de D-LINK, niet aan de Speedtouch. Van de D-LINK krijg ik geen IP-adres toegewezen, en op de Speedtouch werkt DHCP gewoon (zie afbeelding). Het is dus zeg maar zo op elkaar aangesloten:

Camera > Access Point (D-LINK) > Speedtouch > Internet

De IP-cams gebruiken DHCP, en het groene lampje betekent dat ze ook een IP-adres toegewezen hebben gekregen.

Edit:
[...]

Oeh, nou 500nogwat ip'tjes scannen duurt toch zeker 5 hele minuten...

[...]

Inderdaad
Díe IP's heb ik ook gescand, ik zeg toch ook de héle IP-range, dus van 1.0.0.0 tot 255.255.255.255.

[ Voor 11% gewijzigd door --Christiaan-- op 08-09-2007 16:27 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet zo moeilijk doen, Gewoon alles resetten en opnieuw instellen. Dus je AP's ook resetten.
Pagina: 1