Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress 2 sidebars

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-11 23:27

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Standaard heeft een Wordpress template 1 sidebar. Het is mogelijk om een tweede sidebar te maken, sommige theme's hebben dat ook.

Na wat puzzelen in de code kwam ik het volgende tegen:
in functions.php

if ( function_exists('register_sidebar') )
register_sidebars(array(
...snip..

Dit heb ik gewijzigd in

if ( function_exists('register_sidebars') )
register_sidebars(2, array(
...snip...

De functie register_sidebars doet wat huishuiding en roept vervolgens n keer register_sidebar aan.

Dit werkt voor een deel: er zijn nu in het administratie menu inderdaad 2 widgets (configureerbare sidebars).

Maar vervolgens wordt er nog steeds maar 1 sidebar getoond op de website.

Wie weet wat er nog meer nodig is?

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1) Dit is DTE, en WordPress is PHP, en hoort dus in PRG
2) GoT is geen support forum voor software van anderen

Denk dat je je vraag beter bij WordPress zelf kan neerleggen, hun weten dat vast wel, aangezien ze het gemaakt hebben..

Ey!! Macarena \o/

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:17:
Aangezien Joomla ook in DTE behandeld wordt, dacht ik dat Wordpress hier ook kon :)
Waarom Joomla wel, en Wordpress niet? Allebei zijn Content Management Systemen.
Denk dat je je vraag beter bij WordPress zelf kan neerleggen, hun weten dat vast wel, aangezien ze het gemaakt hebben..
Dat heb ik al gedaan maar daar komt geen zinnige reactie vandaan.

Sorry als de post niet juist is, maar ik dacht echt dat het hier kon.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Xenan schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:10:
Standaard heeft een Wordpress template 1 sidebar. Het is mogelijk om een tweede sidebar te maken, sommige theme's hebben dat ook.

Na wat puzzelen in de code kwam ik het volgende tegen:
in functions.php

if ( function_exists('register_sidebar') )
register_sidebars(array(
...snip..

Dit heb ik gewijzigd in

if ( function_exists('register_sidebars') )
register_sidebars(2, array(
...snip...

De functie register_sidebars doet wat huishuiding en roept vervolgens n keer register_sidebar aan.

Dit werkt voor een deel: er zijn nu in het administratie menu inderdaad 2 widgets (configureerbare sidebars).

Maar vervolgens wordt er nog steeds maar 1 sidebar getoond op de website.

Wie weet wat er nog meer nodig is?
Volgens mij dien je nog meer te veranderen op het gebied van de main file. Deze dient te weten dat er nu twee bars zijn.
RaZ schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:17:

Punt 1 heb je gelijk.

Punt 2 wordt ik zelf een beetje moe van dat dit constant geroepen wordt door bepaalde mensen, wil je niet helpen blijf dan van een topic vandaan en bemoei je er dan niet mee. Mensen die wel willen helpen zijn meer welkom in zo topic.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:23
Wat misschien handig is: even een theme bekijken met 3 columns die widget-ready is. Bijvoorbeeld http://themes.wordpress.n...3-columns/4367/talian-10/ (maar er zijn natuurlijk ook wel anderen)

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Bedankt voor de hulp. Ik heb de 3 kolom theme "All Season Cool" gedownload en vergeleken met "Default".

De volgende extra code is nodig:

Voeg toe in
sidebar.php
helemaal onderaan:

<div id="sidebar1">
<ul>
<?php if ( function_exists('dynamic_sidebar') && dynamic_sidebar(2) ) : else : ?>
<?php endif; ?>
</ul>
</div>

En voeg in de CCS file de class #sidebar1 toe.

In principe werkt het dan al. Je moet dan nog wel de CSS tweaken totdat het er goed uitziet want als je dat niet doet dan wordt die sidebar ergens dwars over heen geplaatst.

Doordat ik geen PHP programmeur ben begreep ik eerst de code &&dynamic_sidebar(2) niet, maar na het vinden en lezen van dynamic_sidebar() begrijp ik dat deze niet alleen true of false retourneert maar ook een zootje HTML genereert.

Nomaals bedankt voor het meedenken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1