Toon posts:

Is er een schermtoestenbord(osk) voor linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Doordat ik een spierziekte heb is het voor mij onmogelijk om een "gewoon" toetsenbord te bedienen.
Maar dank zei mijn logitech trackman cordless in combinatie met het schermtoetsenbord(osk) dat standaard vanaf win2000 bij toegankelijkheid te vinden is. Ben ik toch in staat teksten zoals deze te tikken.

Maar nu kom ik tot de kern van mijn vraag. Ik wil graag linux gaan gebruiken. Maar ik kan er maar niet achterkomen of er distro is die een schermtoetsenbord heeft, of dat er een apart programma is dat onder alle(of de meeste) bistro's werkt.

Is er hier iemand die hier een antwoorrd op heeft?

Komt er eigenlijk nog een vraag op. Als z'n programma er niet is, zijn er dan mensen die zo iets mee zouden willen ontwikkelen?

Ik kan mij best voorstelen dat als je dit soort applicaties niet echt nodig hebt. Je er niet echt op let of het in een distro zit.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik weet dat er voor GNOME wel een onscreen keyboard is.

http://www.linux.com/base...ility-HOWTO/physical.html
http://www.gok.ca/
Afbeeldingslocatie: http://www.gok.ca/pics/2002_05_10_152021_shot.jpg

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Jazeker bestaat dit voor linux. (met even googlen op "on screen keyboard linux", 1ste hit)

Iedere distributie met Gnome kun je Gok gebruiken. Met ubuntu bijv. is het gewoon ubuntu installeren en op de terminal intikken:
sudo apt-get install gok

petersmit.eu

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
GOK is gewoon onderdeel van GNOME, dus elke beetje standaard distro die GNOME meelevert zal het wel hebben.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Er is er nog eentje volgens mij, waar je met behulp van je muiscursor echte zinnen kan maken door je muiscursor naar boven en naar beneden te bewegen. Het kwam op mij een beetje over als een soort starfield achtige omgeving, maar toch best aardig om te gebruiken. Ik kan alleen nog even niet op de naam komen..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Ubuntu ondersteunt sinds 6.10 OSK. Hoe het werkt weet ik niet, maar de forumleden van dit forum zijn aardig positief. Succes

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
moto-moi schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:11:
Er is er nog eentje volgens mij, waar je met behulp van je muiscursor echte zinnen kan maken door je muiscursor naar boven en naar beneden te bewegen. Het kwam op mij een beetje over als een soort starfield achtige omgeving, maar toch best aardig om te gebruiken. Ik kan alleen nog even niet op de naam komen..
Dat is dasher. Die heeft gewoon een soort van woordenboek waarbij er automatisch woorden aangevuld worden aan de hand van waar jij met je muis naartoe beweegt. Enorm handig voor mensen die niet kunnen typen, maar zelf tik ik liever op een toetsenbord :P

Verwijderd

als ik even bij ubuntu de accesibility tab van mijn menu weer aanzet kan ik zo een toetsenbord toetsenbord vinden: onboard

geen idee of het makkelijk werkt, maar je kan van layout veranderen en zelf macro knoppen instellen

Verwijderd

Topicstarter
Dank u wel. Ik denk dat ik er zo wel uit kom

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

lama

[ Voor 91% gewijzigd door Skinkie op 08-09-2007 15:17 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
is dit een zinvolle bijdrage?
een naam van een schermtoetsenbord?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

nee, dat is een verwijderd bericht. lama=laat maar

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
gtkeyboard
klavier
matchbox-keyboard
onboard
xvkbd

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:12:
Dank u wel. Ik denk dat ik er zo wel uit kom
Laat ook even weten of het allemaal wil lukken, en probeer vooral ook eens het al door anderen voorgestelde Dasher :)

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

dasher kan ik ook zeker aanbevelen, ze zijn geloof ik zelfs bezig om het zo te ontwikkelen dat je het ook op zakjapannertjes kunt draaien. NIet dat dat laatste nu direct relevant is, maar het wil wel zeggen dat het project wordt doorontwikkeld.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Pagina: 1