[Server2003] boot niet meer na foutmelding*

Pagina: 1
Acties:

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 13:15
Hallo allemaal,
Sinds gisteren heb ik een nieuwe harde schijf gestoken en ik was al mijn data aan het overzetten via flashfxp (dan weet ik perfect wat ik over gezet heb en wat niet). Ik benader mijn pc via terminal services en plots kapte hij met werken. Toen heb ik maar even de reset knop gebruikt maar windows starte mr niet op (ik kon er niet bij via TS). Dan heb ik maar even het scherm eraan gehangen en al snel bleek dat mijn pc telkens opnieuw bootte. Hij begint te laden en dan krijg ik een flits (blauw scherm) maar dan reboot hij al direct. Ik kan er ook nietmeer in via veilige modus want dan doet hij hetzelfde. Ook heb ik geprobeerd de nieuwe schijf af te koppelen maar ook dan blijft het hetzelfde dus daar ligt het volgens mij ook niet aan. Als ik boot met een linux live cd kan ik zonder problemen aan al mijn harde schijven (dus ook aan de nieuwe, dus daar is niets mis mee volgens mij).
Ik heb ook geprobeerd een bootlog te laten maken maar er komt geen file in de windows directory (dat bekijk ik via de linux live cd).
Iemand enige suggesties ?
In een format heb ik geen zin want dan moet ik alles opnieuw configureren en ik heb nog even vakantie (dus ook tyd) en zou graag weten wat er effectief aan de hand is ipv te moeten formateren.

alvast bedankt

edit:

deze moet uiteraard bij de servers, sorry

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

silentkiller schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:50:
In een format heb ik geen zin want dan moet ik alles opnieuw configureren en ik heb nog even vakantie (dus ook tyd) en zou graag weten wat er effectief aan de hand is ipv te moeten formateren.
Je zou met een registry editor (BartPE is dan wel makkelijk, want Windows based) de RebootOnError waarde kunnen aanpassen, dan kun je in ieder geval zien wat er mis gaat :)
edit:

deze moet uiteraard bij de servers, sorry
Dan zetten we 'm daar naartoe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 13:15
aaah weer wat geleerd, thx
unmountable boot volume, dat was natuurlijk zo gefixed

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

SambalBij

We're all MAD here

alt-92 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:00:
Je zou met een registry editor (BartPE is dan wel makkelijk, want Windows based) de RebootOnError waarde kunnen aanpassen, dan kun je in ieder geval zien wat er mis gaat :)
Dat kun je overigens ook doen in het bootmenu van windows (F8 bij opstarten, waar ook de veilige mode optie zit) door te kiezen voor disable automatic reboot on error (of iets van die strekking :P)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself