Toon posts:

Nieuwe Notebook (Sony VGNFZ11S?)

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmorgen bij BCC geweest voor een nieuwe Notebook en daar werd mij de SONY VGNFZ11S (http://www.bcc.nl/modules...tentID=224017&rootid=1718) sterk aangeraden. Mijn vraag aan jullie is natuurlijk wat jullie van deze Notebook vinden. Op basis van de hieronder beschreven behoefte van mijn kant, is dit echt de beste keus? Heeft iemand toevallig ervaringen met deze notebook? Alvast heel erg bedankt voor jullie inzichten!!

Waarvoor wil ik de pc zoal gebruiken?
Ben een student dus primair voor studie gerelateerde zaken die niet veel 'computing-power' vereisen. Verder doe ik wat aan webdesigning en download ik ook met enige regelmaat het één en ander (waaronder films). Momenteel doe ik het nog met een HP Compaq nx5000 die ik nu drie jaar heb, maar die is inmiddels wel te traag enzo aan het worden.

Wat is het bedrag dat ik maximaal wil uitgeven?
Denk zo ergens rond de 1500 euro max. Echter, de aanschaf wordt van thuis uit gesponsord. :9~

Wat wil ik allemaal hebben voor dit budget?
Een nieuwe, goede laptop, inclusief besturingssysteem. Ik vind de monitor grootte van mijn huidige laptop denk ik wel goed, al zie ik de laatste tijd heel veel van die 'breedbeeld notebooks' verschijnen, maar dan is het mijn inziens bijna geen 'laptop' meer... Wat adviseren jullie wat betreft schermgrootte?

Kan ik de hardware zelf in elkaar zetten? Kan ik windows zelf installeren?
Windows zelf installeren moet wel lukken. Hardware zelf in elkaar zetten zou theorie ook wel moeten lukken, maar dat wil ik gewoon niet. De laptop moet kant en klaar zijn.

Zijn er nog andere dingen die ik belangrijk vind?
Een laptop moet je natuurlijk op je schoot kunnen houden dus hij mag niet te warm worden. Verder is een relatief lange batterijduur ook wel relaxt en zou het fijn zijn als ie zo min mogelijk lawaai maakt, maar het belangrijkste is denk ik toch wel dat ie gewoon snel is.
Het is overigens eigenlijk ook wel een vereiste dat ik de nieuwe laptop op de televisie kan aansluiten om zo films te kijken. Momenteel doe ik dat met een S-video kabeltje en dat werkt eerlijk gezegd prima. De aanwezigheid van een S-video aansluiting is dan ook eigenlijk wel een pré: http://faq.tweakers.net/vb/s-vhs_stekker.jpg. Kan iemand mij zo vertellen of de SONY VGNFZ11S een 'S-video aansluiting' heeft?

En dan tot slot nog wat specifiekere vraagjes:
- Bij BCC kost deze Notebook €1399,-, weet iemand of dat ergens goedkoper kan?
- De medewerker van BCC zei dat er standaard 1 jaar garantie op zit, maar dat uitbreiding eigenlijk overbodig is omdat die Notebook toch niet kapot gaat. Wat jullie? De garantie toch uitbreiden naar 3, of zelfs 5 jaar?
- Als ik al die verhalen hoor over Windows Vista begin ik toch wel te twijfelen of ik een nieuwe notebook met Windows Vista wil... Denken jullie dat het mogelijk is om Windows XP te krijgen op die Notebook, en zouden jullie dat uberhaupt doen? Maw, is Windows Vista echt kut of kan het er wel mee door?
- Zijn er andere notebooks die eigenlijk meer aan te raden zijn dan de Sony VGNFZ11S?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Nouja, het is dus vette bullshit dat die laptop niet kapot gaat. Misschien door eigen gebruik (stoten, vallen etc.) of gewoon gebrekkig hardware. 1 Jaar garantie is gewoon kort, dus wanneer het kan uitbreiden. Of anders andere merk laptop met standaard langere garantie.

Verder vind ik het wel redelijk duur voor wat je terug krijgt. En is het niet allemaal een beetje overkill? Die verkoper smeert je gewoon een veels te dure laptop aan. Voor wat office, webdesignen en downloaden heb je geen C2D (Al is het natuurlijk wel lekker snel) of een Geforce 8400.

En een laptop vinden met Vista kost je wat moeite, maar zijn er vast wel. Maar zou je daardoor je keuze gaan beperken? Windows XP erop zetten is mogelijk, dus als ik jou was zou ik gewoon eerst Vista proberen. Bevalt je het niet -> eraf gooien.

[ Voor 18% gewijzigd door BoyzNDaHood op 08-09-2007 14:07 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:55

Thandor

SilverStreak

Dit is niet de bedoeling hier op GoT :o. Zie daarvoor het CSL Beleid :).

Met enig nazoek werk is er heel wat te vinden, vergeet ook niet dat je contact op kunt nemen met de leverancier en/of fabrikant van het notebook :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.