Extra FF voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Heej all,

Zeg als ik via Windows print gaat dat allemaal goed (ik gebruik Samba & LPD onder Slackware 7.0), zelfs Duplex-printen kan, alleen hij gooit er een extra blaadje bij uit. 't gaat om 'n LaserJet III-D.
Ik gebruik de gewone generic-printer entry van printconf.
Hoe zou ik dit netjes weg kunnen filteren (verder hoeft er niks gefilterd, want 't werkt super).
Er staat 'n voorbeeldentry in voor 'n LaserJet Plus, maar dan print 'ie opeens niet meer :?.

BVD :),
Tony.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ik denk dat jij onder linux(toch?? of Beos) de papiermaat niet helemaal goed hebt ingesteld. Probeer dit maar eens. VRaag me niet hoe dat moet omdat ik niet onder linux werk en beos ondersteunt mijn printer niet

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Staat er iets over apsfilter toevallig? Dan moet je even in de configuratiefiles van apsfilter naar iets van SUPPRES_FORMFEED zoeken. Ik geloof tenminste dat dat de naam is, er staat in ieder geval iets over.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Ik heb geen papiermaat of iets ingesteld, want ik gebruik de generic-printer mapping in printcap.
Het is ook geen probleem met papiermaat, want al stuur ik een duplexdocument van 28 pagina's maakt dat niet uit, gaat allemaal goed, er komt alleen een leeg blaadje achteraan en dat wil ik niet.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Toch maar linux ? Goede zaak.

/me denkt dat je het je wel moeilijk hebt gemaakt met slackware. Mandrake is voor beginners wel wat makkelijker :)

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Als ik Linux doe dan doe ik ook echt Linux. Niet die grafische meuk, maar het echte CLI-spul voor de bikkels.
Dat houdt het leven spannend :D.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Weet iemaand al een oplossing :?.
Aan de printccap valt weinig te zien, gewoon de standaard lp-entry voor 'n generic printer gebruik ik. Dat zal ongetwijfeld beter kunnen, wie weet het?

• mavink
Je moet apsfilter gebruiken, en daarin kan je dan een of andere optie aangeven dat-ie die formfeed niet moet doen.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Je kunt dit oplossen (bij mij iig wel) door in het bestand: /etc/apsfilterrc.cdj550 (bij jou is die naam dus iets anders) het # weg te halen voor:

PRINT_RAW_SUPPRESS_FORMFEED="yes"

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Bedankt allebei.
Kunnen jullie misschien vertellen hoe ik printcap daarvoor aanpas? Stond voorbeeldentry voor LaserJet Plus alleen dan pakte 'ie opdracht aan maar begon niet meer printen |:(.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Nu dus weer, hij gebruikt op het moment dus totaal geen filter, daar zat het wel aan liggen ik weet niet hoe ik printcap fatsoenlijk aan kan passen :(.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
En we fietsen weer even naar boven :).

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Nou jongens reageer nou es :(.
Standaardmapping gebruik ik, als ik filters probeer te koppelen dan spoolt 'ie wel maar print 'ie niet.

• mavink
Als je blijft proberen je eigen topic omhoog te halen gaat iedereen zich daar maar aan ergeren en wordt de kans dat je een reactie krijgt alleen maar kleiner hoor :r

Ik zit nu bij m'n ouders en kan dus ff niet bij m'n linuxbak, misschien kan iemand een voorbeeldje posten? Anders kijk ik maandag misschien nog wel even.

[edit] na een halve dag pas een tikvout zien, is dat een record?
Pagina: 1