nee, de voeding is goed.
Als een voeding niet genoeg stroom kan leveren valt deze gewoon uit.
Als een voeding niet stabiel blijft omdat hij het maar net aankan dan zie je dit in schommelingen in de voltages. het zijn deze schommelingen die er voor zorgen dat bits kunnen gaan flippen. dat wil zeggen dat ze van een 1 naar een 0 gaan of vicaversa en dat zorgt voor geheugen corruptie welke zichtbaar kunnen zijn door zogeheten artifacts als het videogeheugen betreft of software errors zoals een Blue-screen-of-death indien het om systeem geheugen gaat.
om te weten of de fout inderdaad bij de voeding ligt moet je allereerst 'automatisch opnieuw opstarten' uitzetten want standaard reset windows bij een BSoD. dit kun je vinden in system->tablad advanced->startup and recovery. zet het vinkje uit en dan moet je nog wel een keer opnieuw opstarten zodat de instelling ook effectiev wordt.
zodra windows nu weer vastloopt door geheugen fouten zal deze de BSoD weergeven welke ons dan weer een idee geeft of het nou een een driver probleem gaat of om geheugen fouten door een overbelaste voeding. dus voor dat je naar de winkel rent, probeer dit eerst eens uit.
edit:
Watt = Volt * Ampere dus 30Ampere op 12Volt is 30 * 12 = 360Watt. dat is 100watt meer dan de next gen videokaarten zoals de 8800 van nVidia. ik zelf heb een ATI x1900XT welke 140watt doet oftewel 140 / 12 = 11,6Ampere. ik denk dat een x1950pro of XT tussen de 130watt en 180watt zullen doen dus met 180 / 12 = 15Ampere op de 12Volt lijn voldoende. let daar dus op want hoeveel een voeding totaal kan leveren maakt niks uit het gaat om het aantal ampere om de 12volt lijn en de meeste voedingen van A-merken doen vaak zo'n 18A of 21A per 12Volt lijn. de meeste hebben vaak meerdere lijnen en ik denk dat Sapphire vindt dat je een 33Ampere voeding moet hebben zodat je nog een 2e kaart erbij kunt steken en Crossfire kunt gaan draaien zonder je voeding te vervangen.
[
Voor 24% gewijzigd door
Verwijderd op 09-09-2007 19:14
]