DVD NEC 7170S media problemen

Pagina: 1
Acties:

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Heb nu sinds een week of twee een NEC ND-7170S DVD brander en ik wordt helemaal gestoord van dat ding. Alle DVD+RW (Philips) daar heeft hij problemen mee en het was al helemaal niet mogelijk om m'n CD-RW onder Nero te wissen wanneer ik er iets anders probeerde op te zetten. Nu ben ik vanochtend op zoek geweest naar zowel andere DVD-RWs (Verbatim) als CD-RW (TDK) en ook daar weer een hoop gekloot mee terwijl deze zelf nog wel op de 'recommended media' lijst van NEC staan. Ben er nu dus redelijk klaar mee en sta op het punt op maar een andere brander te halen. Zat zelf te denken aan de Plextor PX-810SA alleen nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze brander en hoe kritisch deze is met verschillende media? Iemand die hier iets nuttigs over kan roepen?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De Plextor PX-810SA is een Pioneer DVR-212 met een Plextor sticker.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
al geprobeerd de firmware bij te werken van de NEC ?

http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/Optiarc-AD-7170A/

Hier staan zowel originele als gepatchte firmwares.

Mijn ervaring is dat je merk x dvd drive merk y dvd moet voeren bv. Op www.videohelp.com staan tests van hoe een bepaald soort media met een bepaalde mediacode presteert met een bepaalde drive

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
bastian433 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:58:
al geprobeerd de firmware bij te werken van de NEC ?

http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/Optiarc-AD-7170A/

Hier staan zowel originele als gepatchte firmwares.

Mijn ervaring is dat je merk x dvd drive merk y dvd moet voeren bv. Op www.videohelp.com staan tests van hoe een bepaald soort media met een bepaalde mediacode presteert met een bepaalde drive
Draai op dit moment de laatste firmware 1.02, maar ik had al met verschillende firmwares getest. Het is trouwens wel mogelijk sinds gister middag om onder nero weer cd-rws te wissen en ik kan ook weer DVD-RWs branden. Dit allemaal nadat ik de laatste drivers van de intel site heb gehaald voor de Intel (R) ICH8R SATA RAID controller (Asus P5K-E Wifi-AP moederbord), welke al wel door Vista waren geinstalleerd.

Kon trouwens na het verplaatsten van de brander van SATA poort 6 naar 3 meteen microsoft bellen om m'n Vista opnieuw te activeren :( Echt niet normaal volgens mij, het moet toch niet gekker worden.

Maar even terug naar de brander, ik heb met Nero CD-DVD speed nog een quality test gedaan van zowel m'n (oude) philips DVD+RW (4x) als de Verbatim DVD-RW (6X) en zie hier de resulaten:

Philips:

Verbatim:

Ik weet niet precies hoe ik deze resultaten moet zien maar volgens mij is dit gewoon super slecht of niet? Kan ik hier uit opmaken dat deze brander gewoon niet helemaal lekker is of zou het toch nog aan de schijfjes liggen?

Ik vroeg me trouwens ook af, omdat ik gelezen had dat je een brander altijd het beste op IDE kan instellen bij de SATA instellingen in je bios, of dit ook nog iets zou kunnen uitmaken. Ik heb nu namelijk alles op RAID staan, omdat ik 2 HDs in raid 0 heb draaien en dus geen tweede SATA controller heb waar ik m'n brander apart op kan aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Uitje op 03-10-2007 20:41 ]