Toon posts:

Draadloos netwerk wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 2.169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In navolging van mijn vorige topic (die bij nader inzien terecht werd gesloten, ik dacht alleen dat het misschien een veelvoorkomend probleem was).

Ik heb het volgende probleem.

We hebben een E-tech Router, die draadloos meer dan prima werkt. Het netwerk hebben we zelf beveiligd met een simpel wachtwoord. Dit werkt op nieuwere besturingsprogramma's (XP met nieuwste updates, Vista en MacOS) prima.
Nu wil ik echter op mijn oude bakbeest met XP zonder updates mijn draadloos netwerk instellen via een wireless usb-stick van Sweeex.

De installatie is geslaagd en de hub ziet mijn draadloze netwerk. Daar moet ik een netwerksleutel voor geven, wat normaal dus mijn (simpele) wachtwoord is. Hij zegt na het invoeren echter:

"Het wachtwoord moet het netwerk moet afhankelijk van het netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn.U kunt hte wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 26 hexidecimale tekens in te voeren"

Ik heb al op andere fora gelezen, maar dat ik dat wachtwoord van mij moet omrekenen naar een bepaalde code of zo? Klopt dit?

Ik zou graag zien dat iemand mij helpt. Bij vragen post maar, ik vernieuw de hele dag;)

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Probeer het is zou ik zeggen ;)

http://www.mikezilla.com/exp0012.html

Zet je simpel wachtwoord om in hex :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het wachtwoord in de ASCII ding invoer en dan de hex invoer, werkt het niet.

Kan ik dat omzetten niet omzeilen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

Kijk eens in de router wat de hexidecimale code is.
Die omzetter is niet geschikt

Deze doet het al een stuk beter: http://www.powerdog.com/wepkey.cgi

Naast het wachtwoord probleem kan je ook nog eens een probleem hebben met de verschillende soorten beveiliging. Een usb stick die alleen wep aan kan zal nooit op een netwerk beveiligd met wpa kunnen.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
job schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:04:
Kijk eens in de router wat de hexidecimale code is.
Die omzetter is niet geschikt

Deze doet het al een stuk beter: http://www.powerdog.com/wepkey.cgi

Naast het wachtwoord probleem kan je ook nog eens een probleem hebben met de verschillende soorten beveiliging. Een usb stick die alleen wep aan kan zal nooit op een netwerk beveiligd met wpa kunnen.
hej inderdaad, :) hm dacht altijd dat het die was die ik gebruikte, excuses :+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
Bij elke hex key die ik probeerde (kreeg 4 kleine, 1 lange als resultaat) zei hij niet dat het wachtwoord verkeerd was. maar verbinding maken doet hij niet. Hij gaat dan nadenken en zegt dan: er zijn meerdere draadloze netwerken beschikbaar

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heb je het netwerk via WPA beveiligd en probeert die PC toevallig via WEP aan te melden?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen hoe controleer ik dat?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Windows XP zonder updates kan niet met een WPA beveiligd netwerk communiceren (daarvoor heb je minstens SP2 nodig)

In de web-admin van je router kan je zien hoe je netwerk beveiligd is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik daar, aangezien ik dus niet online ermee kan komen.. Een andere computer heb ik hier niet voorhanden. dat is het probleem.

Ik gebruik een stickje, en nu dus tijdelijk een kabel.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-12 16:52
Gewoon SP2 installeren...?!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Je komt in de wireless settings van je Sweex router door - in veel gevallen - naar http://192.168.2.1 te gaan, of een ander ip-adres. Dat staat in de gebruikershandleiding van je router. Vervolgens kun je inloggen (weer: zie handleiding, meestal admin/1234) en de instellingen nakijken.

Als je nu toch op internet bent kun je sowieso het beste SP2 en alle updates installerern. Download voor alle zekerheid dan ook even de nieuwste drivers van je draadloze netwerkkaart.

En: niet alle draadloze netwerkkaarten ondersteunen WPA. In dat geval moet je je router op WEP encryptie zetten.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1