laptop HDD windows automatisch verwijdert

Pagina: 1
Acties:

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
ik heb een probleem met de latop van mijn vriendin. Het gaat hier om een Dell Latitude laptop van ongeveer 6 jaar oud. Hij is niet geweldig maar voor mijn vriendin is het genoeg. De 10gig hardeschijf die er standaard opzit zit vol met documenten van school en andere dingen die eigenlijk niet zomaar verloren mogen gaan.

het probleem:
Na het gewone gebruik heeft mijn vriendin hem afgesloten. Dit gewoon zonder problemen. De volgende keer dat ze hem opstartte gaf hij echter een foutmelding.
Ik heb hier nu naar gekeken, de foutmelding die hij geeft komt na de POST en geeft: Bestand Windows\sytem32\config\system is corrupt of verwijdert. Probeer het invoegen van de originele windows cd en druk dan op ''r''.
De originele cd hadden we niet meer (gezien het al zo lang geleden is is hij ergens verloren gegaan) maar ik heb het geprobeerd met een windows xp home cd en een windows xp pro cd (beide zijn officieel, net als de windows die erop staat/stond).
Na op R gedrukt te hebben begint hij vervolgens met opnieuw opstarten, hij komt weer keurig door zijn post heen (je kan ook gewoon naar de bios) maar vervolgens krijg je dezelfde foutmelding.

Nu heeft mijn vriendin een nieuwe laptop gekregen (toenvallig op het moment dat dit gebeurde) maar de bestanden die op de hardeschijf staan moeten eigenlijk wel bewaard blijven.
Is er een manier waarop ik hem zover kan krijgen dat hij toch door windows komt (zonder de oude cd dus) Of kan ik de hardeschijf eruit proberen te halen en dan in mijn gewone desktop te hangen?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Welke windows staat er op ? je kan windows 98 niet recoveren met een cd van XP...
je kan de schijf er uit halen en in je desktop hangen, het is wel een andere IDE kabel dus even een converter voor kopen maar dat zou gewoon moeten lukken

• darkpluisje
nee, er staat een XP pro versie op. Deze heb ik geprobeert te recoveren met een andere Pro cd, maar dat is niet gelukt.

Als ik hem in een andere computer hang, krijg ik dan geen last van het feit dat er een corrupt/onvolledige versie op staat? En wat voor kabeltje moet ik dan precies hebben?

• darkpluisje
een beschijde shopje...

iemand?

• Haakneus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 18:03
Handigste is denk om een Windows XP boot-cd te gebruiken. Dit is een windows die compleet van cd boot en met een beetje mazzel ondersteund ie ook nog eens je netwerk-kaart, zodat je de boel zo over kan kopieren naar een ander systeem. Ik kan I-HAVE-THE-PASSWORD aanraden. Deze is te verkrijgen met een torrent. Succes!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:31
Als de HD aan andere computer hangt als extra schijf. Dan kan je hem gewoon benaderen en alles kopieren. (een computer met een werkende XP dus)

[ Voor 15% gewijzigd door leonbong op 09-09-2007 11:35 ]

• darkpluisje
dus hoef er verder niks voor te doen dan een omzet stukje te kopen en die schijf aan een sata poort te hangen?

Wat voor omzettingen heb je dan nodig? want kan bij azerty niet echt iets vinden..

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Waarom niet simpel Ubuntu of een ander Linux Live cd downloaden? Daarmee kan je vanaf cd gewoon bij je bestanden komen, en kan je via netwerk alles copyeren, ook voor totale linux leken valt dat nog wel te doen aangezien het niet veel anders is dan Windows op dat gebied.

[ Voor 0% gewijzigd door Comgenie op 09-09-2007 12:57 . Reden: typo ]

No animals were harmed in the making of this comment.

• darkpluisje
ja heb hier al een ubuntu cd liggen...ga denk ik morgen ff proberen om et kijken of ik het kan laten werken

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
ik neem aan dat het een ATA schijf is, die komt dus aan je IDE-ATA aansluiting, maarja een live cd kan dus ook :)

adapter: http://shop.pcscout.nl/pr...42c428838eb88e3477a17b232
zijn vast wel ergens anders goedkoper te krijgen maar dit even als voorbeeld ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Moning2 op 09-09-2007 18:56 ]

Pagina: 1