Toon posts:

Van livebox naar wireless router naar pc naar xbox 360.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Vele malen heb ik mijn problemen kunnen verhelpen door het bekijken van oude topics. Ik heb nu helaas een probleem die ik nog niet doormiddel van andere topics heb kunnen oplossen.

Ik wil namelijk mijn xbox360 voorzien van een internet verbinding doormiddel van het aansluiten van mijn xbox360 aan mijn pc. Dit moet mogelijk zijn want op de officiele site is er zelfs een pagina aan gewijd.

http://www.xbox.com/nl-NL/support/xbox/connect/sharedpc/xp.htm

Ik krijg het echter niet werkend. Misschien komt dat door mijn nogal aparte opstelling thuis. Zoals de titel van dit topic al doet vermooeden heb ik een livebox van orange gekoppeld aan een wireless router en mijn pc is dus wireless verbonden met deze wireless router. Mijn 360 staat naast mijn pc dus door deze via een normale netwerkkaart met elkaar te linken wil ik de 360 van internet voorzien. En dat lukt niet. Check plaatje nog even voor het complete beeld.

http://sander.3riverstudios.com/xbox.jpg

DHCP is op de wireless router uitgezet en het ip adres is op het eind veranderd in een 2. Internet op mijn pc doet het dus prima. Ook heb ik de stappen op de bovengenoemde xbox site gevolgd en uitgevoerd.

Mijn vraag is dus, wat moet ik nog meer doen om met deze opstelling het werkend te krijgen.

Alvast bedankt

Sander

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Wat voor netwerkkabel gebruik je tussen beiden ? dit moet een crossed zijn, anders lukt het al niet.
Je Xbox moet ook een ip adres hebben, en dit zal je waarschijnlijk statisch moeten ingeven, net als het ip adres van je netwerkkaart op je pc.

Verwijderd

Topicstarter
tokesnugerd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:00:
Wat voor netwerkkabel gebruik je tussen beiden ? dit moet een crossed zijn, anders lukt het al niet.
Je Xbox moet ook een ip adres hebben, en dit zal je waarschijnlijk statisch moeten ingeven, net als het ip adres van je netwerkkaart op je pc.
Ik heb de kabel gebruikt die bij de xbox geleverd wordt, of deze crossed is ..... geen idee. Ik heb de ip adressen statisch ingevoerd, het limited connectie probleem is daarmee opgelost, mijn pc geeft dus aan dat alles oke is. Ook kan ik via windows media player zien dat de xbox is aangesloten. De xbox zelf geeft echter aan dat er geen connectie is en dat dit aan me gateway ligt.

Verwijderd

volgens mij heb je die router niet nodig...
orange heeft mij verteld dat een router na de livebox problemen kan geven...

had zelf ook problemen door de router....

ik heb mijn pc en laptop en xbox360 wel apart verbonden met livebox en werkt goed...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:42:
volgens mij heb je die router niet nodig...
orange heeft mij verteld dat een router na de livebox problemen kan geven...

had zelf ook problemen door de router....

ik heb mijn pc en laptop en xbox360 wel apart verbonden met livebox en werkt goed...
Ja maar ik heb er een router tussen geplaatst omdat ik wireless internet wilde hebben en geen zin had om voor 2 euro per maand nog een wireless kaart te huren voor in de livebox. De router geeft geen problemen want op mijn pc heb ik wel gewoon internet. Ik kan uiteraard ook een wireless dingetje kopen voor de xbox360 maar ik heb geen zin om nog eens 80 euro uit te gaan geven. Dus tijdelijk wil ik het op de bovenstaande manier oplossen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

laat eens alle ip adressen zien. Ik vermoed dat je je subnets niet lekker hebt staan ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op zondag 09 september 2007 @ 09:41:
laat eens alle ip adressen zien. Ik vermoed dat je je subnets niet lekker hebt staan ofzo.
livebox ip 192.168.1.1

router ip 192.168.1.2

netwerkkaart wirless ip 192.168.1.11

netwerkkaart ip 192.168.1.12

xbox ip 192.168.1.13

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

and he scores. Je moet tussen de xbox en je PC (bedraad) een ander subnet kiezen. 192.168.2.1.en 2.2 zou prima moeten werken. Ineternet connection Sharing aanzetten en dan moet het denk ik wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:17:
and he scores. Je moet tussen de xbox en je PC (bedraad) een ander subnet kiezen. 192.168.2.1.en 2.2 zou prima moeten werken. Ineternet connection Sharing aanzetten en dan moet het denk ik wel werken.
Hey nu komen we ergens :) , maar nu is dns server weer failed. ik heb daar nu 192.168.1.1 staan bij zowel mijn wireless als gewone netwerk kaart en bij mijn xbox. Wat moet dit dan worden?

192.168.2.1 of is 192.168.1.1 gewoon goed.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

in principe zou het wel moeten werken als je de DNS server op je livebox (er vanuit gaand dat dat een DNS server in zich heeft)

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op maandag 10 september 2007 @ 07:26:
in principe zou het wel moeten werken als je de DNS server op je livebox (er vanuit gaand dat dat een DNS server in zich heeft)
Mm toch doet die het niet, zal het dan toch aan mijn kabel liggen, hoe zie of een een kabel crossed is ja of nee?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kan je vanaf je pc je xbox pingen. Als dat werkt dan is je kabel goed.

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:31:
kan je vanaf je pc je xbox pingen. Als dat werkt dan is je kabel goed.
Pingen mislukt, teminste als ik het goed doe, ping 192.168.2.2 (ip van de xbox dus). Wel zie ik bij windows media player de xbox verschijnen als apparaat om zaken mee te delen.

Wat ik verder las is dat voor de xbox 360 geen crossed cable nodig is, in tegenstelling tot de vorige xbox. Dit omdat er iets van een switch gebeuren gesimuleerd wordt in de 360.

Mijn instellingen zijn nu als volgt en alleen dns is nu failed ip niet meer.

wireless lan

ip 192.168.1.11
sub mask 255.255.255.0
default gateway 192.168.1.1
dns 192.168.1.1

netwerk kaart

ip 192.168.2.1
sub mask 255.255.255.0
default gateway 192.168.1.11
dns 192.168.1.11

xbox 360

ip 192.168.2.2
sub mask 255.255.255.0
default gateway 192.168.2.1
dns 192.168.2.1

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 19:11 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

DNS van de xbox moet gewoon je livebox zijn op al je systemen 192.168.1.1
gateway van de netwerkaart van je pc kan je leeg laten en DNS server daar ook op 192.168.1.1 zetten of weglaten.
Volgens mij kan je je xbox gewoon pingen dus ik snap het niet helemaal maar mischien heb ik het mis. Omdat je wel de xbox in mediacenter ziet lijkt het al wel redelijk goed te zitten.

ik kan mijn xbox ook niet pingen slechts een poortje lijkt open te staan dus dat pingen kan wel kloppen.

[ Voor 29% gewijzigd door TrailBlazer op 10-09-2007 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik krijg het niet voor elkaar dns blijft failed. Dan maar toch dat wirless adapter ding van ms kopen.
Pagina: 1