[exchange 2003] root certificaat op htc tytn zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.796 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 22:06
Eerst zal ik de situatie van beschrijven.
Ik heb een server draaien met daarop windows server 2003 en exchange server.
Verder heb een HTC TyTn waar ik pushmail op gebruik.

Nu heb ik erg veel problemen gehad met dat pushmail werkend te krijgen.
Allereerst had ik wat fout ingesteld op mijn server (geen blank hostheader) en later waren er nog problemen met het certificaat.

Het gaat me om dat laatste, want ik wil een nieuwe rom installeren en dan ben ik dat soort dingen dus ook kwijt. Nu heb ik dat voorheen opgelost op een hopelijk voor jullie bekende manier.
Ik hoop dat het volgende jullie bekend in de oren klinkt en me dus kunnen vertellen hoe het ook alweer precies ging.

Ik kan me namelijk nog herinneren dat simpel het certificaat van mijn server exporteren en dan installeren op pda niet werkte.
Toen ben ik ergens tegen gekomen dat ik het certificaat moest downloaden --> een bepaald programma downloaden --> dat programma starten en dat certificaat inladen (volgens mij was het allemaal dos-based maar dat weet ik niet meer zeker) --> en dat programma spuugde dan een certificaat uit genaamd "root" en dat moest ik installeren op pda.
Dit werkte feilloos, ik weet dus alleen niet meer waar ik dat gelezen heb en waar dus dat programma met uitleg staat. Ik hoop dus dat iemand dit bekend voor komt en me hier verder mee kan helpen!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van WM gebruik je? Ik heb dit toevallig vorige week nog gedaan op een WM5+FP device. Dat was een kwestie van certificaat naar memorycard kopieeren (wel opletten dat je juiste type exporteert), en erop dubbelklikken.

Windows Mobile 6 heeft er een tool voor aan boord heb ik me laten vertellen. Er zijn ook tooltjes voor WM5 alleen weet ik zo de namen even niet.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The Medic schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:10:
Ik kan me namelijk nog herinneren dat simpel het certificaat van mijn server exporteren en dan installeren op pda niet werkte.
Klopt, want alleen "het" certificaat (kortom: welke? Je hebt namelijk naast het server-certificaat waarmee je onder andere OWA draait ook nog je root certificaat) is niet voldoende.

Je wil in dat geval de hele certificaten-keten kunnen controleren. In het geval van een Self-signed (SBS) certificaat zul je dan ook de SBS root-cert moeten importeren op de PDA :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Medic
Ik heb WM6 erop staan.
En een vriend van mij heeft het zelfde toestel en server en die kreeg het idd voor elkaar door simpel certificaatje te kopieren, installeren en klaar. alleen ik toen niet dus |:(
Het certificaat (waarmee het dus in eerste instantie niet werkte) heb ik als volgt gedaan:
ik heb een certificaat gemaakt voor OWA, dus dan ga ik naar mijn owa: http://mail.blablabla.nl
dan kan ik daar selecteren "certificaat opslaan" dat kopieer ik dan naar pda en dan op pda installeren kiezen. Dat doet ie dan ook braaf alleen dan werkt het niet.
Maar het was dus wel iets met dat root cert. want zo werd dat bestandje ook genoemd dat dat programma maakte wat ik helaas niet meer weet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je in je mobile kijkt onder Settings > Certificates, staat jouw certificaat er wel bij dan? Misschien heb je dan een ander probleem, wat is de precieze support code die je krijgt op je device?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The Medic schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:33:
Maar het was dus wel iets met dat root cert. want zo werd dat bestandje ook genoemd dat dat programma maakte wat ik helaas niet meer weet.
Dan wordt het nu tijd dat je wat specifieker gaat vermelden hoe je server in elkaar zit.
Is dit een SBS doos of niet?
Draai je een gekocht certificaat, of maak je gebruik van een zelf-gegenereerd certificaat door de Server?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The Medic
ik maak gebruik van Windows Server 2003 R2 met alle updates en Exchange 2003 SP2. Voor het maken van het certificaat heb ik SelfSSL gebruikt.

En als ik dat certificaat uit OWA exporteer en op mijn pda installeer dan doet ie het niet.
Met dat programma waar ik maar niet op kan komen kon je dat owa cert. inladen en die spuugde dan een nieuw cert. uit en als ik die dan installeerde werkte het wel.
Alleen ik kan me dus niet meer herinneren hoe dat nou heette.

[ Voor 53% gewijzigd door The Medic op 08-09-2007 14:30 ]

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Het is niet toevallig zo dat je in onderstaand topic zelf al het antwoord hebt gegeven toch? :+

The Medic in "[exchange 2003] push mail verliest conne..."

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je kunt je certificate exporteren en via de Filemanager van je Tytn openen, heb ik ook gedaan toen ik een Tytn had en dat werkt. Heb toen vanuit mijn Internet Explorer via Tools, Internet Options, Content, Certificaties, Trusted Root Certificates een export gedaan van mijn eigen certificaat in DER formaat.

https://powershellisfun.com

Pagina: 1