Toon posts:

Load balancing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment in het bezit van een Fiber verbinding vanuit huis. Nu is het zo dat ik een website wil gaan hosten vanaf thuis. Hiervoor heb ik een tweetal servers geinstalleerd. Een virtueel (VMWare) en een fysiek. Beide zijn Windows 2000 (dump gemaakt via VMware, dus beide identiek).

Nu wil ik het zo doen dat wanneer een gebruiker binnenkomt, hij gewoon op de fysieke server binnenkomt. Echter, word de fysieke server te veel belast, dan moet er automatisch worden doorgeschakeld naar de virtuele server.

Mijn domeincontroller waar tevens RAS is ingesteld etc. is een W2k3 server. De beide webserver zijn dus W2k.

Graag wat hulp. Het liefst doe ik dit softwarematig overigens!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo, goedemorgen en welkom op GoT.

Load-balancing is niet iets van de eerste orde dus de eerste vraag is wat je zelf al hebt gevonden hierover, wat je al hebt geprobeerd in te stellen/configureren en waar je nu spaak loopt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als je fysieke server zwaar belast is blijft er ook niet meer veel 'power' over voor die virtuele, zelfs in verhouding zou er meer verloren gaan, want je moet een heel deel extra calls doen.

Ik zou dus eens gaan kijken naar een hardwareupgrade.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48
Je schiet er uiteindelijk toch helemaal niets mee op zo! Die tussenlaag door de virtualisatie beperkt je capaciteit zelfs alleen maar.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan inderdaad beter kijken of je niet kan load-balancen met een andere fysieke server (desnoods ergens buiten de deur). Maar ja, dan zit je al snel aan wat meer kosten omdat veel hosters geen beheer toestaan op een budget-hostingpakket.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een zwaardere server gevonden waarop ik de website host. Ik heb een tweetal internet verbindingen, waarbij de webserver dedicated op een verbinding naar buiten is aangesloten. Via de andere kaart gaat hij gewoon in het domein op. Kortom, voorlopig zit ik gebakken aangezien de webserver voldoende capaciteit heeft.
Pagina: 1