Camera herkent CF niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik heb sinds halverwege het jaar 2000 een Canon PowerShot S20, 3.3 Megapixel digicam.
Gisteren heeft m'n vriendin hier nog aardig wat foto's mee gemaakt (binnenshuis, aan het snoertje voor stroom, waarbij de CF-kaart regelmatig is verwisseld om de foto's te kopieren), en vandaag doet-ie spontaan niets meer.
2 symptomen:
* met CF-kaart er in doet-ie helemaal niets, om na een halve minuut alsnog te gaan reageren met de melding dat er geen CF in zit
* zonder CF-kaart zegt-ie meteen dat er geen CF-kaart in zit

Batterij vervangen, knoopcelbatterij er een tijdje uit, CF-kaart vervangen, niets helpt meer.
De contactpinnetjes in de camera voor de CF zien er allemaal netjes recht uit.
Nu vind ik het zonde om hem meteen weg te gooien, ook al kost een vergelijkbare camera grofweg 1/6 van wat deze gekost heeft, dus ik vraag me af of er nog iets is wat ik er mee kan proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 08-09-2007 10:26 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik denk toch dat de aansluiting van je camera <> CF kaart niet echt in orde is.

Ook omdat je zegt dat je een andere kaart al hebt geprobeerd.

Misschien toch tijd om uit te kijken naar een nieuwe? ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

RemcoDelft schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:25:
Batterij vervangen, knoopcelbatterij er een tijdje uit, CF-kaart vervangen, niets helpt meer.
De contactpinnetjes in de camera voor de CF zien er allemaal netjes recht uit.
Nu vind ik het zonde om hem meteen weg te gooien, ook al kost een vergelijkbare camera grofweg 1/6 van wat deze gekost heeft, dus ik vraag me af of er nog iets is wat ik er mee kan proberen.
En daarmee bedoel je inderdaad dat je een ander CF kaartje geprobeerd hebt?

Doet het CF kaartje het wel in een kaartlezer? Of heb je die niet.

This footer is intentionally left blank

• RemcoDelft
Ik heb inderdaad 2 verschillende kaartjes geprobeerd, beide doen het in m'n cardreader...

• RemcoDelft
Snake schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:05:
...
Misschien toch tijd om uit te kijken naar een nieuwe? ;)
Tnx, dat was precies de motivatie die ik nodig had om hem open te maken!!
Dat, en deze link: http://willj.net/blog/200...-on-the-canon-ixus-400s3/ ... Hoewel het over een ander type camera gaat, en het batterijtje dat genoemd wordt niet in mijn camera zit (het verwijderen van de CR2016 had ik uiteraard al wel geprobeerd), heeft het toch geholpen. Hierna het kaartje geformatteerd zoals de link zei, en het werkt weer! Nu ben ik heel benieuwd of m'n andere kaartje het zonder formatteren ook niet gaat doen...
Nu het ding weer in elkaar zetten, maar dat zal wel lukken.

Op een van de soldeerpinnetjes van de CF-aansluiting binnenin, zat een metalen stipje. Misschien heeft dit kortsluiting gemaakt, misschien ook niet. In ieder geval doet-ie het weer :) :) 8)

[edit]Alles zit weer in elkaar, en het werkt prima. Het andere CFkaartje werke zonder format, fijn om te weten dat de aloude open-maken-dicht-maken-truc ook bij camera's nog steeds werkt :+

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 08-09-2007 14:21 ]