Toon posts:

[XP] Registratie DNS werkt niet tijdens start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik bemerk dat na opstart er geen IP adressen geresolved kunnen worden. Een NSLOOKUP werkt niet.
Ik gebruikte OpenDNS servers, en heb deze eens teruggeplaatst naar de ExperiaBox, maar ook hier bemerk ik dat na opstart er geen resolving mogelijk is. Na een of twee maal de draadloze verbinding te "herstellen" kan er weer geresolved worden.

De draadloze netwerkverbinding wordt opgezet met een Linksys USB dongle.

Iemand een idee wat hier aan de hand is ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:19:

Iemand een idee wat hier aan de hand is ?
Niet als je niet weet of je uberhaupt een werkende IP config doorkrijgt :)

Je zou ook kunnen kijken of je DNSclient service wel draait, of dat je met ipconfig het een en ander kan controleren (ipconfig /? voor alle opties)...

Het is hier wel de bedoeling dat je zelf het één en ander uitzoekt voor je een topic opent :)
Zie de Windows Clients - Policy .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:31:
[...]

Het is hier wel de bedoeling dat je zelf het één en ander uitzoekt voor je een topic opent :)
Zie de Windows Clients - Policy .
Laten we het gezellig houden. Heb uiteraard gezocht maar niets relevants gevonden.
Wie weet heeft iemand anders ditzelfde fenomeen al eens meegemaakt.

ipconfig /all levert de gegevens op die zijn ingevuld bij de eigenschappen van het IP protocol. Dit was uiteraard het eerste dat ik uitprobeerde.
De DNS client service loopt als een tierelier en protesteert niet in de eventlog.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:35:
[...]
Laten we het gezellig houden. Heb uiteraard gezocht maar niets relevants gevonden.
Je kan waarschijnlijk ook wel bedenken waarom dat gevraagd wordt toch? :)
ipconfig /all levert de gegevens op die zijn ingevuld bij de eigenschappen van het IP protocol. Dit was uiteraard het eerste dat ik uitprobeerde.
Ingesteld als in: je gbruikt vast opgegeven IP gegevens en niet de DHCP service van je router?
De DNS client service loopt als een tierelier en protesteert niet in de eventlog.
Werkt het instellen van je normale ISP's DNS servers dan wel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device