Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Temperatuur HDs in Raid mogelijk om te meten?

Pagina: 1
Acties:

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Heb laatst m'n nieuwe PC in elkaar gezet en nu meet ik met everest van alles en nog wat. Nu vroeg ik me alleen af of het mogelijk is om de temperatuur van m'n twee samsung schijven te meten welke in Raid 0 draaien? Heeft iemand enig idee of en hoe dit mogelijk is? Heb ze aangesloten op m'n Asus P5K-E Wifi-AP moederbord net als m'n Raptor schijf, waarvan ik de temperatuur netjes zie. Heb verder geen externe temperatuur sensors voor m'n HDs.

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
Helaas heb ik nooit een werkende oplossing gevonden :(
Volgens mij is het gewoon niet mogelijk onder Windows

Onder linux lukte het bij mij wel om de temps uit te lezen. Dit was 1 temp van beide schijven (waarschijnlijk het gemiddelde)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

hier hetzelfde probleem. Kan ook de smart status niet uitlezen. Er zijn hier al verschillende topics over geweest maar niemand die een oplossing had helaas. Bordje hier is een K8V se de luxe met promise raid

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 08:31
AMDathlonxp schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:02:

Onder linux lukte het bij mij wel om de temps uit te lezen. Dit was 1 temp van beide schijven (waarschijnlijk het gemiddelde)
dus de ts-er zou met vmware de temp uit kunnen lezen?

-

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 11:54

Koppensneller

winterrrrrr

markje1 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:15:
[...]

dus de ts-er zou met vmware de temp uit kunnen lezen?
Waarschijnlijk niet, omdat VM-ware een eigen virtuele schijf 'aanbied' aan het gast OS. Een Live cd van een of andere Linux distro zou misschien wel moeten lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door Koppensneller op 08-09-2007 19:21 ]