Zalman CNPS9700 NT koeler zit beetje los

Pagina: 1
Acties:

• ipaqlinux48
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Beste,

Ben gisteren begonnen aan de assemblage van m'n nieuwe PC. Heb daarbij gekozen voor een Zalman CNPS9700 NT CPU koeler in combinatie met een Intel 775 socket.

De koeler op zich zit er wel vrij stevig op, maar als ik met m'n hand de koelribben vastneem, dan kan ik de koeler toch nog een beetje bewegen. Heb nochtans de correcte installatie procedure gevolgd.

Is dit normaal?

Met vriendelijke groeten

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:42
Ja, dat doet mijn koeler ook.
Zolang deze niet kanteld is er geen probleem.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Ook ik heb hem. Je kan hem idd een heel jkein stukje bewegen/draaien.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb dat ook met mijn AC Freezer 7 Pro. Kan hem ook heel ietsje bewegen. Dit komt gewoon door het enorme gewicht en het hoge zwaartepunt van dergelijke koelers. Waarschijnlijk zit je koeler dus wel goed op de CPU, maar buigt het moederbord een beetje als je de koeler een beetje beweegt.

als je de koeler ook kunt draaien dan heb je hem niet strak genoeg vastzitten, waardoor er lucht tussen de CPu en de koeler kan gaan zitten. Maar denk eraan: forceer niets. Als je gewoon prima temps haalt zou ik er eigenlijk helemaal niks aan doen verder. :P

[ Voor 13% gewijzigd door frankknopers op 08-09-2007 22:18 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Dit is volstrekt normaal bij deze koeler! Ik heb ook een tijd een 9700 Cu-led gehad, en deze was ook gewoon nog te draaien. Ik heb van alles geprobeerd om de koeler goed vast te krijgen, maar blijkbaar moet het zo... Ik zelf vindt het een beetje vreemd, maar, het zij zo, en het werkt.... Dus niet meer naar kijken, en lekker gamen, of wat je dan ook doet op je pc ^^

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 22:14
Vrijwel alle koelers kan je nog wel iets draaien als ze net geinstalleerd zijn. Dan drijven ze nog min of meer op de koelpasta. Na een paar weken als de koelpasta wat ingewerkt is en uitdroogt, gaat ie vast zitten.
Pagina: 1