2x het zelfde hoogste bod?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230385

Topicstarter
Ik heb een laptop in veiling mode te koop staan, en het hoogste bod is nu in handen van 2 bieders, dit kan toch niet? Of moet ik de laptop straks in 2 stukken zagen en verdelen? :9 Advertentie in kwesie staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het ziet ernaar uit dat beiden de auto-biedfunctie hebben ingesteld op hetzelfde eindbedrag. Ergo, ze zijn op dit moment bereid hetzelfde te betalen. Je zal dus moeten overleggen of kijken of iemand het bod verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geweldig, dit zou toch niet mogelijk moeten zijn? Wat is anders het nut van een veiling, ook heeft 1 v/d bieders geen email in het profiel moet ik die dan maar overslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoe wilde je het dan hebben, als ze beide eenzelfde eindbedrag ingesteld hebben?

Als de veiling afgelopen is krijg je een mail van T.net met daarin het adres van de winnaar. Het zou wel handig zijn als dit op het bedrag af ging, en niet op de 'plaats' ja, dan krijg je het gewoon van alle twee.

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 08-09-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 09:35
het zou niet mogelijk moeten zijn een auto-bieding op hetzelfde bedrag in te stellen als iemand anders lijkt mij?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
FAD schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:40:
het zou niet mogelijk moeten zijn een auto-bieding op hetzelfde bedrag in te stellen als iemand anders lijkt mij?
Jawel, want anders zou je kenbaar moeten maken wat het maximum is van de andere bieder. Dit is geen publieke informatie.
Met deze kennis zou je dan ook makkelijk het maximumbedrag van de ander met 1 cent kunnen ophogen om zeker te zijn van de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij eBay kijken ze volgens maar naar de eerste persoon die het bod heeft gedaan. Als een tweede hetzelfde bod heeft gedaan, krijgt hij (nadat die prijs is bereikt) de melding dat iemand anders dat bedrag heeft geboden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:58:
Bij eBay kijken ze volgens maar naar de eerste persoon die het bod heeft gedaan. Als een tweede hetzelfde bod heeft gedaan, krijgt hij (nadat die prijs is bereikt) de melding dat iemand anders dat bedrag heeft geboden.
Dat moet je dus niet hebben.

Die tweede moet gewoon onderaan komen, en de plaatser van de ad twee mailtjes krijgen, met dus twee adressen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 07:07:
Het ziet ernaar uit dat beiden de auto-biedfunctie hebben ingesteld op hetzelfde eindbedrag. Ergo, ze zijn op dit moment bereid hetzelfde te betalen. Je zal dus moeten overleggen of kijken of iemand het bod verhoogt.
En nu moet hij maar twee bieders tevreden stellen met een zelfde soort laptop? Dat kan toch niet? Dan zou de autobied functie moeten kijken naar de persoon die als eerste dat bedrag als max heeft ingevoerd, en deze voorrang geven?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:02:
[...]

Dat moet je dus niet hebben.

Die tweede moet gewoon onderaan komen, en de plaatser van de ad twee mailtjes krijgen, met dus twee adressen :P
Lijkt me niet handig dat je twee hoogste bieders hebt. Als de twee bieder het artikel echt wilt hebben, dan zal hij iets meer moeten bieden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Het idee van een veiling is dat de hoogste bieder 'wint', is er een gelijk bod dan zal één van twee moeten besluiten meer te bieden, of kan er zelfs nog heen en weer opgeboden worden. Op een 'normale' veiling is het ook niet mogelijk met een gelijk eindbod te komen omdat je één voor één erover moet.

Met de automatische biedfunctie ligt dat wat moeilijker: wat als beiden instellen automatisch op te bieden tot hetzelfde bedrag? Wie heeft dan het hoogste bod: geen van beiden.
Toch vind ik het vreemd dat geen van beide kopers een iets hoger bod heeft gedaan, als je meedoet aan een veiling wil je toch af en toe wel weten hoe de stand is?

Hoe dan ook, is het denk ik iets waar een devver wat meer over kan zeggen; ik kan enkel gissen naar de implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Kun je dit svp op Devtrack plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is weer gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 27535 schreef op zondag 09 september 2007 @ 10:21:

Met de automatische biedfunctie ligt dat wat moeilijker: wat als beiden instellen automatisch op te bieden tot hetzelfde bedrag? Wie heeft dan het hoogste bod: geen van beiden.
Jawel. De eerste die dat bod doet.
Bij een normale veiling is het toch precies hetzelfde? Alleen zijn de automatische bieders daar levende bieders. Maar als bieder 1 een bod van X doet en bieder 2 direkt daarna ook een bod van X, dan heeft bieder 2 niet het hoogste bod. Waarom kan dat bij de autobieder niet? Degene die als eerste het autobod heeft ingesteld komt ook als eerste op het hoogste bod.
Zo werkt dat bij Ebay ook, dat is helemaal geen vreemde functionaliteit.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Maasluip schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 07:46:
[...]

Jawel. De eerste die dat bod doet.
Bij een normale veiling is het toch precies hetzelfde? Alleen zijn de automatische bieders daar levende bieders. Maar als bieder 1 een bod van X doet en bieder 2 direkt daarna ook een bod van X, dan heeft bieder 2 niet het hoogste bod. Waarom kan dat bij de autobieder niet? Degene die als eerste het autobod heeft ingesteld komt ook als eerste op het hoogste bod.
Zo werkt dat bij Ebay ook, dat is helemaal geen vreemde functionaliteit.
Precies, even kijken naar tijdstip van instellen van het maximum bod, en klaar is Klara.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1