[winXP-MCE2k5] Elke boot chkdsk??

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hoi,

op mijn media center heb ik het probleem dat ik bij elke boot chkdsk krijg voordat windows opgestart is.
de exacte melding waarom ben ik even vergeten ik zal zo herstarten en deze hier komen melden...
Dat is nog niet het grootste probleem.
Als ik chkdsk helemaal zn gang laat gaan dan doorloopt ie netjes alle stappen
en bij laatste stap doet hij er erg lang over dsn-logbook controlleren...
vervolgens probeert hij door te starten en krijg ik BSOD: driver IRQL not less or equal.
Laatste paar maanden geen nieuwe drivers of hardware geinstalleerd.
ben ik op tijd met op een knop drukken om chkdsk te annuleren dan start windows netjes op en werkt alles perfect.
het enige probleem is dat 10 van de 9 keren de usb drivers nog niet geladen zijn voor chkdsk start en ik dus niet op annuleren kan drukken omdat keyboard niet reageerd.

is er een manier om ergens die chkdsk te uitschakelen.
want in windows kan ik ook niet defragmenteren omdat chkdsk geplant is op die schijf.
weet iemand waar ik die planning kan vinden / hoe ik chkdsk uit kan schakelen voor die schijf...

het vreemde is dat er niets gebeurd is met het systeem de laatste keer dat alles nog werkte, geen crash heleaal niets gewoon netjes uitgeschaked :P

edit:
ik heb al geprobeerd om chkdsk /f /r uit te voeren via de recovery console van windows, geen effect.
ook heb ik fixboot moeten uitvoeren na de eerste keer dat chkdsk die crash veroorzaakte...

[ Voor 13% gewijzigd door earithramir84 op 08-09-2007 03:07 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Hier is veel info te vinden over je probleem en let dan met name op het "Dirty Bit" gedeelte:

http://www.infocellar.com/winxp/chkdsk-and-autochk.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Occy74 op 08-09-2007 05:16 ]

Systeem Specs