Als ik gewoon bezig ben te computeren. Dan start hij opnieuw op. Of als ik aan het internetten ben dan krijg ik blauw scherm met press any key of Ctrl+Alt+Del
. Dan druk ik enter en dan doet mijn verbinding niks hoewel hij zegt dat hij nog aan is. Ik heb geen virrus (volgens AVP nieuwste update) en ik heb een firewall van ZoneAlarm. Wat kan ik hieraan doen ???
Verwijderd
spontaan rebooten kan een hardware defect zijn, bijvoorbeeld je voeding (daar heb ik al heel gekke dingen door gezien: in Word een gewichtje op letters zetten en dus continue laten typen liep niet vast, standaard 3D-tekst screensaver wel! of tijdens het opstarten gewoon ineens HD uitvallen (te ver onder de +12V)) of je geheugen (dat wil ook wel eens de boosdoener zijn bij veel BSOD's of wanneer ze te hoog geklokt staan)
Voeding kan je checken via iets als MBM4 of zo'n util die bij je mobo is geleverd.
RAM kan je ff kijken in je bios of je niet over spec draait en anders wel ergens een memtester downen. Ik dacht dat op www.tweakfiles.com wel iets te vinden is.
suc6
Voeding kan je checken via iets als MBM4 of zo'n util die bij je mobo is geleverd.
RAM kan je ff kijken in je bios of je niet over spec draait en anders wel ergens een memtester downen. Ik dacht dat op www.tweakfiles.com wel iets te vinden is.
suc6
Verwijderd
wat is niet helemaal stabiel ?
die van mij zit tussen 11.80 en 11.92 nu op dit moment (AOpen 250 Watt)
Voeding repareren lijkt me niet makkelijk, dan maar een goeie nieuwe kopen. (Maar het kan ook gewoon je software zijn die dit alles veroorzaakt!)
die van mij zit tussen 11.80 en 11.92 nu op dit moment (AOpen 250 Watt)
Voeding repareren lijkt me niet makkelijk, dan maar een goeie nieuwe kopen. (Maar het kan ook gewoon je software zijn die dit alles veroorzaakt!)
Ik zou je mobo-metertjes niet geloven iig...
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Mijn -12 staat op 12.27 en daarom om heen te schommelen en mijn +12 op 11.308 en daarom om heen. Ik heb een Aopen kast. Het lijkt me niet dat hij kapot ik want hij is 3 dagen oud. Misschien fabrieksfout of ligt het weer eens aan windows.
Verwijderd
11.30 ??? das laag..
je kan ook met een multimeter natuurlijk eens kijken of je voeding goed is.
je kan ook met een multimeter natuurlijk eens kijken of je voeding goed is.
Een marge van zo'n 5 tot 10% is vrij normaal. 11.3 Volt is krap maar niet te laag. Je 3.3V en 5V leiding zijn belangrijker voor het functioneren van je CPU en kunnen verantwoordelijk zijn voor vastlopers. Ik zou het probleem eerst ergens anders zoeken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1