[VISTA] Taakplanner uit te zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Topicstarter
Kan je in vista de taakplanner uit zetten? Mijn laptop ontwaakt steeds midden in de nacht om bepaalde taken uit te voeren. Ik heb wel taken verwijderd, maar het lijkt dat door bepaalde programma's zelf taken worden toegevoegd. Ik wil taakplanner daarom volledig uitzetten. Is dit mogelijk? Ik heb daar niet direct een optie voor kunnen vinden.

ola

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

(jarig!)
Services -> Task Scheduler uitschakelen en niet meer laten opstarten.

Zo gaat het tenminste bij alle andere Windows versies... :)

[ Voor 34% gewijzigd door adoy op 08-09-2007 01:14 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
je beodeld via msconfig, maar dan krijg ik weer die klote popups van opstartprogramma's geblokkeerd.

ola

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
yah schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 01:31:
je beodeld via msconfig, maar dan krijg ik weer die klote popups van opstartprogramma's geblokkeerd.
Die kun je sowieso uitzetten (bericht niet meer weergeven aanvinken) althans, onder andere windows versies maar hij bedoelt niet MSConfig maar via het configuratiescherm -> systeembeheer -> services de "Task scheduler" service op "disabled' (of "manual") zetten. Of dat pad klopt onder vista weet ik niet zo 1 2 3, maar het zit daar ergens.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
ik heb m hierin gevonden echter alles is grijs en kan dus niet uitzetten. Ik heb het ook als administrator geprobeerd, ook zonder succes???nog tips?

ola

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

yah schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 01:09:
Kan je in vista de taakplanner uit zetten? Mijn laptop ontwaakt steeds midden in de nacht om bepaalde taken uit te voeren.
Reschedulen naar een voor jou beter geschikt tijdstip is geen optie?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• adoy

adoy

(jarig!)
Start -> Uitvoeren (of iets dergelijks) -> services.msc

En daar 'Task Scheduler' stoppen, daarna opstarten veranderen in uitgeschakeld...

Hier nog een Microsoft artikeltje hierover...

[ Voor 35% gewijzigd door adoy op 08-09-2007 13:10 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
adoy schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:08:
Start -> Uitvoeren (of iets dergelijks) -> services.msc

En daar 'Task Scheduler' stoppen, daarna opstarten veranderen in uitgeschakeld...

Hier nog een Microsoft artikeltje hierover...
nogmaals dan..

ik heb m hierin gevonden echter alles is grijs en kan dus niet uitzetten. Ik heb het ook als administrator geprobeerd, ook zonder succes???nog tips?

A wise man's life is based around fuck you

• adoy

adoy

(jarig!)
:)

Hier nog een artikeltje over het 'greyed out' probleem! Succes!

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
die artikels hebben mij niet geholpen. Die van microsoft is niet om taakplanner geheel uit te zetten. Heeft niemand in vista taakplanner uitgezet?

ola

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

yah schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:25:
Heeft niemand in vista taakplanner uitgezet?
Daar zie ik eigenlijk geen voordelen in? :)
De daarin aanwezige scheduled tasks staan er niet voor de lol in overigens.
Er zitten juist omdat er zoveel meer mee kan dan met de XP Scheduled Tasks behoorlijk wat systeem-essentiele zaken in.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:26:
[...]

Daar zie ik eigenlijk geen voordelen in? :)
De daarin aanwezige scheduled tasks staan er niet voor de lol in overigens.
Er zitten juist omdat er zoveel meer mee kan dan met de XP Scheduled Tasks behoorlijk wat systeem-essentiele zaken in.
Ok maar ik ben er niet blij mee dat die taken de laptop midden in de nacht of overdag aanzetten uit standby. Ik heb van alles geprobeerd, maar het heeft allemaal niet gebaat. Er worden automatisch nieuwe taken aangemaakt. Heeft er niemand last van dat hun laptop uit zichzelf uit standby ontwaakt?
Hij gaat ook vaak nadat die een tijdje in standby heeft gestaan op de een of andere manier uit. Dus hij valt uit. Nu weer, Ik had m in standby gezet. Is nu uit. Ik zet m nu aan. In dit geval krijg ik windows hervatten, maar ook vaak de optie om safe te starten en andere opties. Dan is die echt uitgevallen of zo. Ik wordt er geen wijs uit. Iemand nog enige suggesties?

In logboek staat onder andere de volgende waarschuwing: Kan geen handmatige peer als tijdsbron instellen vanwege dns omzettingsfout op time.windows.com0x9....

[ Voor 7% gewijzigd door Ross op 24-09-2007 21:19 ]

ola

Verwijderd

Ik denk dat je moet proberen het probleem aan te pakken en niet de symptomen, welke taken zijn het precies die opgestart worden?

Zoals gezegd, taken uitzetten in Vista is over het algemeen een slecht idee, veel dingen zijn gewoon nodig of nuttig.

Men roept altijd zo makkelijk om alles maar uit te schakelen, maar bij Microsoft zitten ze niet de hele dag te verzinnen wat ze aan kunnen zetten om de boel nog slechter te maken, er zal dus wel een reden achter zitten ;)

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
meestal heeft het toch met updates te maken met daarbij horende fouten.
updates automatisch uitzetten heeft dit ook niet verholpen.

[ Voor 30% gewijzigd door Ross op 24-09-2007 21:22 ]

ola

Verwijderd

Je kunt toch een overzichtje openen met alle geplande taken? Maak daar eens een screenshot van?

De omschrijving die je nu geeft is iets te vaag (sowieso update fouten???)

(En net als het uitschakelen van taken is het uitschakelen van automatische updates ook niet het handigste om te doen)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 21:25 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

yah schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:16:
Ok maar ik ben er niet blij mee dat die taken de laptop midden in de nacht of overdag aanzetten uit standby. Ik heb van alles geprobeerd, maar het heeft allemaal niet gebaat. Er worden automatisch nieuwe taken aangemaakt. Heeft er niemand last van dat hun laptop uit zichzelf uit standby ontwaakt?
Ik zal het nog een keer proberen:
Als je nou die taken eens naloopt en ze op een voor jou beter geschikt tijdstip inplanned?
Tasks uitzetten/verwijderen helpt namelijk niet, dat heb je al gemerkt.
Verdiep je nou wat meer in het ding, want hij's echt stukken beter dan de taskplanner van XP.
Je kan er zelfs taken op basis van events (download completed, of bijvoorbeeld programma x eindigt, of bestand Y komt terecht op plaats Z.) mee inplannen.
Hij gaat ook vaak nadat die een tijdje in standby heeft gestaan op de een of andere manier uit. Dus hij valt uit. Nu weer, Ik had m in standby gezet. Is nu uit.
Volgende stap: verdiep je in Energiebeheer.
Standaard gedrag op een laptop is standby (slaap, SuspendtoRam) en na een instelbare tijd gaat je laptop over in hibernate (suspendtodisk).
In logboek staat onder andere de volgende waarschuwing: Kan geen handmatige peer als tijdsbron instellen vanwege dns omzettingsfout op time.windows.com0x9....
Ook dat kan je heel goed oplossen door je zoekkunsten toe te passen.

Ik zou het toch op prijs stellen (en dan ben ik niet de enige denk ik) als je zelf meer moeite doet om een oplossing of uitleg te vinden voor je "problemen".

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Leer eens resizen?
:X
600 pixels is breed zat en verneukt de layout niet.

Als je dat doet en doorlinkt naar de grotere afbeelding leest dat een stuk lekkerder.
[ url=http://linknaargrotereplaatje ] [ img ]http://url.naarlkleineplaatje.jpg [/ img ] [ /url ]

[ Voor 100% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2007 21:58 . Reden: veel te grote images ]

ola

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:38:
[...]

Ik zal het nog een keer proberen:
Als je nou die taken eens naloopt en ze op een voor jou beter geschikt tijdstip inplanned?
Tasks uitzetten/verwijderen helpt namelijk niet, dat heb je al gemerkt.
Verdiep je nou wat meer in het ding, want hij's echt stukken beter dan de taskplanner van XP.
Je kan er zelfs taken op basis van events (download completed, of bijvoorbeeld programma x eindigt, of bestand Y komt terecht op plaats Z.) mee inplannen.

[...]

Volgende stap: verdiep je in Energiebeheer.
Standaard gedrag op een laptop is standby (slaap, SuspendtoRam) en na een instelbare tijd gaat je laptop over in hibernate (suspendtodisk).

[...]

Ook dat kan je heel goed oplossen door je zoekkunsten toe te passen.

Ik zou het toch op prijs stellen (en dan ben ik niet de enige denk ik) als je zelf meer moeite doet om een oplossing of uitleg te vinden voor je "problemen".
Allereerst bedankt voor je genomen moeite. Maar om je vraag eerst eens te zoeken ??? Man ik ben hier al jaren lid op dit forum. Ik weet ook wel dat je eerst moet zoeken. Ik ben al enkele maanden op zoek naar een oplossing. Ik heb uren gezocht op google en tweakers. Ik heb helaas geen antwoord gevonden. Als het al zo makkelijk was had je mij ook wel ff een simpel antwoord kunnen geven of iemand anders. Blijkbaar is het niet zo makkelijk dat er een simpele oplossing voor is. Dus hou a.u.b op met dat gezoek verhaal. Dat ben ik inmiddels spuugzat. Als je ergens antwoord op weet antwoord dan gewoon, i.p.v dat iedere keer makkelijke ga eerst een zoeken antwoord. Ik post wel eens wat zonder zoeken omdat ik geen zin heb of dat er teveel resultaten zijn, maar deze vraag valt daar dus echt NIET onder. Iedereen stelt wel eens een vraag. Op de een of andere manier anwoord ik netjes als ik het antwoord weet en zeg niks als ik het niet weet. Daar wordt toch niemand slechter van.

Dieper op je antwoord. Zelfs de tijden aanpassen in de logboek heeft niet nut, omdat er elke week vanzelf nieuwe taken worden aangemaakt. Ik heb ze al eerder gewist, zelfs dat heeft niks uitgemaakt.

ola

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Ik zit dus met precies hetzelfde probleem, heb ook heel google en redelijk wat nieuwsgroepen afgestuind maar het probleem niet kunnen oplossen... ls laatste heb ik alle updates uitgezet in Vista en handmatig de task MCUpdate op disabled gezet, maar dat mocht niet baten. Het aanpassen van de guidetime lijkt kortstondig te werken, maar na een paar dagen begint hij 's nachts weer te ontwaken... wordt er redelijk moedeloos van. Wat me nog het meeste verbaast, is dat hij wakker wordt voor opnames en na afloop weer hibernate, maar de taken waarvoor hij 's nachts ontwaakt gaat hij niet meer naar hibernate?

Heb jij ondertussen al een oplossing gevonden?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Ross

Ross

Live Life

Topicstarter
Willem2 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 07:45:
Ik zit dus met precies hetzelfde probleem, heb ook heel google en redelijk wat nieuwsgroepen afgestuind maar het probleem niet kunnen oplossen... ls laatste heb ik alle updates uitgezet in Vista en handmatig de task MCUpdate op disabled gezet, maar dat mocht niet baten. Het aanpassen van de guidetime lijkt kortstondig te werken, maar na een paar dagen begint hij 's nachts weer te ontwaken... wordt er redelijk moedeloos van. Wat me nog het meeste verbaast, is dat hij wakker wordt voor opnames en na afloop weer hibernate, maar de taken waarvoor hij 's nachts ontwaakt gaat hij niet meer naar hibernate?

Heb jij ondertussen al een oplossing gevonden?
ik heb in de energie instellingen gespeeld met waardes hoe lang die moet blijven slapen. lijkt te helpen. maar 100% is het volgens mij nog niet.

ola

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Ross schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:41:
[...]

ik heb in de energie instellingen gespeeld met waardes hoe lang die moet blijven slapen. lijkt te helpen. maar 100% is het volgens mij nog niet.
Same here. Ik ben afgelopen weekend maar begonnen met MST (http://www.xs4all.nl/~hveijk/mst/index.htm), en daar zie je duidelijk in dat als Media Center draait de standby counter continu gereset wordt. De oorzaak daarvan heb ik nog niet kunnen achter halen, maar met de instelling uitzetten na 90 minuten (zonder user input), staat 's ochtends mijn media center iig niet meer te snorren.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Pagina: 1