yah schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:16:
Ok maar ik ben er niet blij mee dat die taken de laptop midden in de nacht of overdag aanzetten uit standby. Ik heb van alles geprobeerd, maar het heeft allemaal niet gebaat. Er worden automatisch nieuwe taken aangemaakt. Heeft er niemand last van dat hun laptop uit zichzelf uit standby ontwaakt?
Ik zal het nog een keer proberen:
Als je nou die taken eens naloopt en ze op een voor jou beter geschikt tijdstip inplanned?
Tasks uitzetten/verwijderen helpt namelijk niet, dat heb je al gemerkt.
Verdiep je nou wat meer in het ding, want hij's echt stukken beter dan de taskplanner van XP.
Je kan er zelfs taken op basis van events (download completed, of bijvoorbeeld programma x eindigt, of bestand Y komt terecht op plaats Z.) mee inplannen.
Hij gaat ook vaak nadat die een tijdje in standby heeft gestaan op de een of andere manier uit. Dus hij valt uit. Nu weer, Ik had m in standby gezet. Is nu uit.
Volgende stap: verdiep je in Energiebeheer.
Standaard gedrag op een laptop is standby (slaap, SuspendtoRam) en na een instelbare tijd gaat je laptop over in hibernate (suspendtodisk).
In logboek staat onder andere de volgende waarschuwing: Kan geen handmatige peer als tijdsbron instellen vanwege dns omzettingsfout op time.windows.com0x9....
Ook dat kan je heel goed oplossen door je zoekkunsten toe te passen.
Ik zou het toch op prijs stellen (en dan ben ik niet de enige denk ik) als je zelf meer moeite doet om een oplossing of uitleg te vinden voor je "problemen".