Moderne videokaarten met TV IN?!

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:51
Beste mede-tweakers,

Bestaan er eigenlijk "moderne" videokaarten, zoals bijvoorbeeld de 8800 GTS, met daarop een TV IN-ingang?! Ik kom ze namelijk vrijwel alleen tegen met een TV OUT, maar nooit IN.

Of ben ik gedoemd om naast de videokaart ook nog eens een TV-kaart aan te schaffen om mijn oude VHS-tapes over te zetten én ook eens TV te kijken op de PC?!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0
Er worden er 53 in de PW vermeldt, er zijn er mogelijk nog wel meer.

Verwijderd

Als je een high-end Radeon koopt (bv een X1900 of X2900HD), dan zit er Avivo op, dan heb je s-video in en uit. Maar nog steeds geen tuner, dus als je TV wilt kijken moet je een externe tuner aansluiten (dat kan bv een digitale kabeltuner zijn, of digitenne ofzo, of gewoon een oude videorecorder).

Kaarten met TV-tuner worden bijna niet meer gemaakt, en sowieso niet de wat meer high-end kaarten zoals de 8800GTS... Het past gewoon simpelweg niet meer, vanwege de vereiste koeling etc. Bij nVidia zag je ze sowieso al zelden. ATi had dan de All-In-Wonder serie, maar die heb ik ook al een tijd niet meer gezien. Ik zou niet weten of er nog kaarten op de markt zijn met een moderne GPU en een TV-tuner onboard. Maar als ze er al zijn, dan verwacht ik dat dat kaarten van het kaliber 8600GT/GTS zijn.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hij vraagt TV in, dus tuner, vivo = cinch in, en s-video in. Daar is hij niets mee.

De laatste 'moderne' kaart die ik met een echte tuner heb gezien was een 19{5|0}0 All In Wonder.

[ Voor 11% gewijzigd door Snake op 08-09-2007 00:30 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Snake schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:29:
[...]

Hij vraagt TV in, dus tuner, vivo = cinch in, en s-video in. Daar is hij niets mee.
Mja, als ik z'n startpost goed lees is het primair om oude videobanden te digitaliseren, dat gaat prima met een Video-IN. En als die videorecorder er dan toch aanhangt kan je die gebruiken als tuner.

Maargoed, ik denk dat ddbruijn het dus wel aardig heeft samengevat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Orion84 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:31:
[...]

Mja, als ik z'n startpost goed lees is het primair om oude videobanden te digitaliseren, dat gaat prima met een Video-IN. En als die videorecorder er dan toch aanhangt kan je die gebruiken als tuner.

Maargoed, ik denk dat ddbruijn het dus wel aardig heeft samengevat.
Dan heeft hij dus vooral die Cinch in nodig.

Maar als ie tv wilt kijken kan ie gewoon een PVR150 oid kopen, 60 euro, heerlijk goede, en werkende oplossing.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snake schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:35:
[...]

Dan heeft hij dus vooral die Cinch in nodig.

Maar als ie tv wilt kijken kan ie gewoon een PVR150 oid kopen, 60 euro, heerlijk goede, en werkende oplossing.
Maar als er toch al een VCR aanhangt kun je die ook prima gebruiken als tuner (dat deed ik altijd op mijn TV waar ik geen afstandsbediening voor had, omdat ik die voor de VCR wel had).

Verwijderd

S-Video kan net zo goed toch. Waarom cinch

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:42:
S-Video kan net zo goed toch. Waarom cinch
Gewoon? Ik kom meestal Cinch tegen, S-video zit er wel op, maar wordt amper gebruikt.

Verwijderd

Inderdaad, s-video levert betere kleuren op dan cinch. Dus als het even kan, s-video gebruiken.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 01:04:
Inderdaad, s-video levert betere kleuren op dan cinch. Dus als het even kan, s-video gebruiken.
Maar afaik kan je over Cinch ook geluid sturen, en niet over S-video.

Verwijderd

dan zet je de jack op je mic in/line in

Verwijderd

Niet over dezelfde cinch. Ik ken ook geen vivo-kaarten die audio-in hebben. Dat loopt normaal gesproken via je geluidskaart (en dat is dan meestal weer geen cinch, maar jack).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me erg duidelijk allemaal, met name link van Terw_Dan en post van ddbruijn.

TS: volgende keer iets verder kijken dan je neus lang is (en in geval van twijfel definities van dingen die je niet gelijk snapt opzoeken)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.