Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

17'' TFT in Sidepanel bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al gezocht en ook al op google gekeken alleen ik kon telkens NET niet vinden waar ik naar op zoek was.

Ik heb het idee om een oude 17'' TFT in het sidepanel van mijn computer te bouwen en dan (heel belangrijk) apart aan te sturen, on afhankelijk van wat ik op mijn pc doe.

Het inbouwen enzo daar kom ik zelf wel uit en het idee was om hem aan mijn video kaart als 2e monitor te hangen. De voeding pak ik gewoon van de intake van mijn computer voeding. Als ik hem daar parallel op hang, zou er weinig mis moeten kunnen gaan.

De vraag is echter...
Bestaat er software waarmee ik mijn 2e TFT aan kan sturen via mijn video kaart en onafhankelijk van windows zijn "routine" kan laten draaien. Ik zit te denken aan Slideshows van foto's, Computer informatie zoals CPU heat, Hardeschijfruimte. Ongeveer hetzelfde wat je met een grafisch LCD zou doen alleen dan ook met foto's.

Ik zie heel het beeld van een case met veranderende skin al voor me, of nog leuker: binnenkanten van andere pc's weergeven op het scherm waardoor het lijkt alsof je een window hebt.

Er zijn nogal wat leuke ideeën te verzinnen. maargoed. KAN HET?

Graag reacties!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Die "binnenkant" is makkelijk te doen met een screensaver,
De specs etc van je pc kan je met een prog als Everest pro of iets dergelijks ook van genieten
en voor de rest zie ik het nut niet echt om het als een character lcd te gaan gebruiken.

Ik heb op het moment een 12" in men sidepanel gemod, en als er geen Teamspeak, msn en specs op staan, geeft die een mooie screensaver/desktop weer.

Met een programma als Ultramon is het nog makkelijker met beide monitoren te werken.
Zeker een aanrader volgends mij.

In ieder geval veel succes met je plannen en pics plz :)

Verwijderd

Topicstarter
de 20e krijg ik al mijn spullen binnen.
Ik zal tegen die tijd even het eindresultaat posten.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:24

Zygivt

Evenaren en overtreffen

kun je niet zowel de mod als je gewone tft aansluiten op je videokaart en dan de mod als extern bureaublad instellen? ik snap niet precies wat je bedoelt met "onafhankelijk aansturen", maar volgens mij kun je dan gerust slideshows afspelen.

Verwijderd

Heey, leuk idee wat je bedacht hebt. Misschien moet je in dit topic eens bekijken, want bij een van de eerste paar posts staat iemand die ook een 17" tft in zijn kast heeft ingebouwd.

Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 15

Verwijderd

Topicstarter
Zygivt schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:44:
kun je niet zowel de mod als je gewone tft aansluiten op je videokaart en dan de mod als extern bureaublad instellen? ik snap niet precies wat je bedoelt met "onafhankelijk aansturen", maar volgens mij kun je dan gerust slideshows afspelen.
Met onafhankelijk aansturen bedoel ik dat ik bijvoorbeeld ook kan gamen terwijl hij slideshows laat zien bijvoorbeeld. Ik heb eerder twee schermen aan mijn pc gehangen en had altijd wat gekloot met programma's die elkaar dwars zaten, ik kon bijvoorbeeld niet fullscreen een film kijken terwijl ik ging gamen. Ik bedoel dus dat de mod geen interfering ondervind met mijn handelingen in windows.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:24

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Raar bij een extern bureublad moet je gewoon kunnen gamen op je hoofdscherm terwijl je mod scherm een video afspeelt (mits je pc dit allemaal trekt)

Verwijderd

Topicstarter
Zygivt schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:03:
Raar bij een extern bureublad moet je gewoon kunnen gamen op je hoofdscherm terwijl je mod scherm een video afspeelt (mits je pc dit allemaal trekt)
Hm, misschien was mijn PC gewoon te traag.

Ik ga het in ieder geval proberen!
Ik zal het eindresultaat hier posten!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Windows Vista heeft dit ingebouwt, het heet windows sideshow.... ;)

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Pagina: 1