Foxconn P9657AA 8KS2H + 4GB geheugen

Pagina: 1
Acties:

• knight1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04-2023
Hoi,

Ik heb een paar dagen geleden 2gb extra geheugen gehaald en nu zit ik met het probleem dat 1 reepje geheugen het niet doet. Het betreft "Geil ddr2 geheugen CL4 dual channel kit" ik heb alle reepjes afzondelijk geprobeerd in men pc en 3 er van doen het perfect maar als ik dat ene reepje geheugen in men pc doe dan loopt ie vast.

Dus ik dacht ik neem ff het reepje mee naar een kameraad om te testen en daar doet ie het goed (Asus p5b moederbord)

Wat kan hier het probleem zijn. ( aangezien het geheugen module wel werkt bij een kameraad 8)7 )

Ik heb de laatste bios en werk met Vista Ultimate 64bit

Mijn Specs

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Memtest al eens gedraaid, of boot je systeem helemaal niet met dat stuque geheugen?
Anders zou ik ze/hem gewoon RMA sturen.

• knight1987
heb nog geen memtest gedaan maar wel in windows met everest en daar stopte de pc er mee naar 40~50sec

maar is het mogelijk dat alle modules gewoon werken maar alleen die "ene" niet terwijl die "ene" het wel doet in een andere pc?

Mijn Specs

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05 15:58
mm dit probleem komt mij bekent voor.

Met 4 gig aan werkgeheugen wil vista ultimate 64 bij mij ook niet opstarten. Ik heb dit weten te verhelpen door de computer met 3 bankjes of tewel met 3 gig op te starten en dan in vista de hoeveelheid geheugen te begrensen tot maximaal 3 gig (onder systeembeheer en dan op dacht ik "systemconfig" maar dat kan ook anders heten, en dan op optie advantage klikken. Daar kan je aan de rechterkant aangeven dat vista maximaal met een bepaalde hoeveelheid geheugen mag werken, helaas niet met meer dan dat wat er dan is gedetecteerd)

Hierna heb ik de de andere (de vierde) geheugen module geinstalleerd en heb ik in iedergeval dual channel. Het moederbord registreert ook 4 gig aan interngeheugen. Vista draait dan perfect, maar gebruikt dan maar 3 gig. Heb alle patches en updates geinstalleerd van vista, maar zonder de limitatie van maximaal 3 gig krijg ik vastloper bij het opstarten van vista.
Halverwege bij het laden van vista, na het boot menu en net voor dat op het scherm ziet dat vista wordt geladen loopt mijn computer vast met 4 gig geheugen zonder limitaties :-(

Het ligt bij mij ook niet aan een bepaalde geheugen module ofzo kan ze alle vier willekeurig verwisselen maar met het zelfde resultaat. Vista draait perfect met de begrensing en zonder begresing loopt die vast bij het opstarten met 4 gig.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Epep op 07-09-2007 22:47 ]

• knight1987
@Epep: Bedankt voor je tip zal het zeker gaan proberen, maar denk dat dat niet veel uit zal maken, want als ik gewoon 1 module in mijn pc doe dan loopt ie ook vast en als ik dan 1 andere pak dan loopt ie niet vast. Waarschijnlijk is het geheugen blokje toch niet helemaal in orde en misschien accepteerd het ene moederbord meer als het andere ;(

zit toch te denken om het op te sturen voor nieuwe.

Hoop dat iemand voor maandag nog een oplossing heeft

net ff het 4de blokje in pc gedaan en kreeg blue screen met een melding memory adressing. kon het verder niet zien omdat ie ging rebooten

[ Voor 13% gewijzigd door knight1987 op 08-09-2007 00:43 ]

Mijn Specs