Een nieuwe pc besteld met 146 GB 15.000 rpm SAS Hard Drive, dit blijkt in de praktijk een Fujitsu max3147rc.
Boel aangesloten en tot mijn grote verbazing een enorm geratel.
Leverancier niet bereikbaar (avond), dus een live chat met Fujitsu, duidelijk antwoord:
If it makes a lot of noise during operation, it's not going to be picked up the tests, but it is advisable to get the drive replaced for the noise alone for it leads to other problems
Leverancier gebeld, geratel laten horen (niet ok bevonden), dus dag later monteur met nieuwe Fujitsu.
Even was de pc stil en toen begon de ellende weer (monteur was al weer weg, want die gaat niet wachten op de installatie van Windows).
Weer gebeld, volgende dag weer een monteur met weer een nieuwe Fujitsu en ook een nieuwe SAS Controller.
Leek even goed, maar monteur weg en daar gaat ie weer.
Het is echt een geratel dat ook door gaat als de pc in de slaapstand staat.
Nou ben ik geen pc-expert, maar het klinkt als een pc van 20 jaar geleden.
Ik zou dus graag wat ervaringen van anderen horen.
Sommigen vinden het wellicht prettig wanneer je hoort dat de pc bezig is, dit is echter enorm irritant
Thx
Boel aangesloten en tot mijn grote verbazing een enorm geratel.
Leverancier niet bereikbaar (avond), dus een live chat met Fujitsu, duidelijk antwoord:
If it makes a lot of noise during operation, it's not going to be picked up the tests, but it is advisable to get the drive replaced for the noise alone for it leads to other problems
Leverancier gebeld, geratel laten horen (niet ok bevonden), dus dag later monteur met nieuwe Fujitsu.
Even was de pc stil en toen begon de ellende weer (monteur was al weer weg, want die gaat niet wachten op de installatie van Windows).
Weer gebeld, volgende dag weer een monteur met weer een nieuwe Fujitsu en ook een nieuwe SAS Controller.
Leek even goed, maar monteur weg en daar gaat ie weer.
Het is echt een geratel dat ook door gaat als de pc in de slaapstand staat.
Nou ben ik geen pc-expert, maar het klinkt als een pc van 20 jaar geleden.
Ik zou dus graag wat ervaringen van anderen horen.
Sommigen vinden het wellicht prettig wanneer je hoort dat de pc bezig is, dit is echter enorm irritant
Thx