Toon posts:

{Vista] wel netwerk geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe computer gekocht met windows vista home premium. Al mijn computers zijn bedraad aangesloten op een Draytek vigor 2200e router en werken (xp) perfect, ook internet. Alleen de vista pc ziet wel alle computers in het netwerk, en kan bestanden uitwisselen met de xp computers maar kan niet op internet. Ik heb al vanalles geprobeerd in de instellingen van vista maar kom er niet uit. Iemand een idee waar het probleem aan ligt?

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03 17:15
Probeer het eens met de Wizard..
Network and Internet > Network and Sharing Center > Set up a connection or network

Edit: Vertel eens WAT je precies hebt geprobeerd, dan kan je dingen uitsluiten

[ Voor 26% gewijzigd door Grote Schurk op 07-09-2007 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wizard??? Via het pad wat je aangeeft kan ik echt geen wizard vinden, ik kan zelfs de netwerkverbinding die ik nu heb niet verwijderen. Ik heb ipv6 en ipv4 beurtlings aan en uit gehad en samen laten draaien en dat maakt geen verschil. Ik heb ook gekeken of het ip automatisch toe word gewezen en dat gebeurt. verder krijg ik ook bij netwerkverbindingen de melding toegang alleen lokaal te zien.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03 17:15
Afbeeldingslocatie: http://www.servicexl.nl/tweakers/wizard.jpg

Je moet ipv4 aanzetten, jouw router ondersteund geen ipv6. Heb je wel een gateway en DNS server ip? ping eens naar google.com (start cmd > type: "ping google.nl" zonder aanhalingstekens)

[ Voor 60% gewijzigd door Grote Schurk op 07-09-2007 22:54 ]