Toon posts:

Laptop draait op halve kloksnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met mijn laptop.
Het is een compaq Presario notebook met een AMD Sempron 3200+ erin welke de kloksnelheid van 1.8ghz behoort te hebben maar draait op 564mhz in de systeemeigenschappen.
Ik weet af van features als speedstep van Intel en cool and quiet van AMD en het terugstappen van laptops en ben dan ook gewend dat wanneer er even iets "zwaars" mee gedaan wordt zoals een radiostream online of andere toepassingen, de cpu weer terugkomt op zijn volledige kloksnelheid maar met geen mogelijkheid komt ie dan boven de 994mhz ook niet wanneer ik in energiebeheer het profiel 'altijd aan' activeer.
Heeft iemand misschien ervaring met dit probleem en zoja een advies voor mij.

Vast bedankt!!

Groeten Jos

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Heb je al eens in het bios gekeken of daar je processor goed staat ingesteld?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zit er geen speciaal programma bij van Compaq?
Ik heb op m'n Asus laptop een programma die alles in de gaten houdt wat batterij e.d. betreft.
Daarmee kan ik ook instellen wat het max en min MHz van m'n processor is.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-01 14:22

Sebazzz

3dp

Plus, check of je FSB goed staat. Als die namelijk verkeerd staat, kan hij niet hoger dan x MHz draaien.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
BIOS van een laptop kun je vaak niet instellen. Weet niet waar dit hem aan licht want bij mijn weten gaat een AMD alleen op 800MHz en volle snelheid en niks anders.. Zou me niets verbazen als het ergens fout wordt uitgelezen, ik zou zeggen: Kijk eens met CPU-Z.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-01 08:45

MeNTaL_TO

The future is not set

Met welk programma controleer je de kloksnelheid?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Het is een PhoenixBIOS, dus veel valt er niet aan te prutsen... Blijkt dus dat hij alleen onder extra belasting naar de 1790 schiet, anders blijft hij hangen op de 994 MHz.

Eerste controles werden uitgevoerd dmv de eigenschappen van "Deze Computer", later geprobeerd met CPU-Z, deze gaf het iets beter aan...

Voor de rest geen problemen meer mee, kan dus gesloten worden.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Power saving options? :')

(al gestresst en daarna gecheckt?)

[ Voor 43% gewijzigd door Avalaxy op 07-09-2007 21:10 ]

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 15:53

CaDje

Framedrops for life

probeer dit eens: http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html

weet niet zeker of het ook voor een AMD64 werkt, maar is iig het proberen waard. Je kunt ook Cool 'n Quiet drivers download van AMD.
Pagina: 1