Toon posts:

Digitale ontvanger op receiver of tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ga binnenkort mijn gehele HC inrichten en dat ga ik doen door mijn onderdelen apart te kopen. De receiver (wel of geen HDMI aansluiting) ben ik nog niet helemaal uit. De rest is redelijk bekend.

Ik kan kiezen uit twee soorten digitale ontvangers (voor casema Digitale TV): de een heeft wel een HDMI aansluiting en de ander heeft een SCART aansluiting (en een optical out voor het geluid).

Dan nu de twee mogelijkheden besproken:

1) ik kies de goedkopere ontvanger. Wat aansluiten betreft kan ik via SCART deze ontvanger direct naar mijn aansluiten en de optische out gebruiken om het geluid via mijn receiver te laten lopen. Of ik heb de mogelijkheid om een SCART---->COMPONENT kabel van me digitale ontvanger naar me receiver te laten lopen en ook weer een optische kabel voor het geluid van me digitale ontvanger naar me receiver. Vanaf de receiver gaat dan zowel de video als het geluid richting de TV.

2) Ik koop een duurdere digitale ontvanger waarbij ik de HDMI kabel naar me receiver laat lopen en vanaf me receiver door naar me TV. OF maybe, direct naar me tv?

Mijn vraag is nu: Hoe groot zal het kwaliteitsverschil zijn tussen deze twee ontvangers? In hoeverre zal het aansluiten (SCART/HDMI) de kwaliteit beinvloeden? En is het uberhaupt mogelijk om een SCART naar component kabel aan te sluiten op de digitale ontvanger?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Als het Casema abonnement HD-kanalen bevat, zou ik de ontvanger met HDMI kopen. Als het geen HD-kanalen bevat is het kwaliteitsverschil tussen SCART en HDMI zo klein dat je net zo goed de goedkopere ontvanger kan nemen.
Over het aansluiten van de duurdere ontvanger: HDMI is digitaal en de receiver lust het signaal alleen maar door. Maar als je de goedkopere kiest, en je neemt een HDMI-receiver met upscaling, dan kan je de ontvanger via SCART op de componentingang van je receiver doen en dan de reiceiver met HDMI op de TV aansluiten.