Toon posts:

Lenovo Thinkpad T61 versus Acer

Pagina: 1
Acties:
  • 792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

ik ben op zoek naar een kwalitatief en betaalbare laptop met een redelijk snelle vga kaart.

Nu heb ik mijn ogen laten vallen op de volgende laptops.

LENOVO THINKPAD R61 C2DUO T7300-2.0GHZ » nVidia Quadro NVS 140M

LENOVO THINKPAD T61 C2DUO T7300-2.0GHZ + nVidia Quadro FX 570M

Acer Aspire 5920G-302G16N (Wit, 160GB, WLAN, DVD±RW DL, GF8600, BT)

del ?

prijs rond de 1200 euro MAX

NU is mijn vraag wat zijn de verschillen tussen de 3 notebooks en voornamelijk op het gebied van :

Kwaliteit.
garanties ( van beide merken? 1 jaar? 2 jaar? )
Snelheid , vga, gamen,
accu ervaringen?
warmte afstoot ervaringen?

ook houd ik me nog aanbovelen voor andere opties prijs max 1200 ik wil een snelle betalbaare laptop hebben met de volgende eisen:

MOET:
Design niet oudbollig en dik.
1.8ghz +
mid high end VGA opties 7600+? x1600 ? (ik weet het allemaal echt niet meer)
120+gb minimaal
dvd+rw
Cardreader
USB 2.0
degelijk.
15.4 inch

mag
webcam
firewire

iemand die mij wat meer over de modellen kan vertellen ben vooral benieuwd naar de prestaties en eige ervaringen met eventuele defecten/schade/service issues.

ik hoor het graag van jullie!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Acer vindt ik kwalitatief bagger en ook de service. Die T61 en R61 krijg je misschien voor dat geld, maar niet die config. Met integrated X3100, 1Gb en een T7100 kost hij 1200 euro, maar dta kan met de beste configs wle oplopen tot 3000 zag ik net ff op internet!

Misschien is de Asus F3Sv, F3Ka/F3Ke (weet neit wleke van die 2) wat.
F3Sv: T7300 - 2GB - 8600M GS
F3Ke/Ka: Turion 64 X2 TL-60 - 2GB - HD2600

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:15

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Dit wordt een makkie:

Acer = echt butt. Iedereen die op Thinkpad overgegaan is heeft als hoofdreden dat andere merken in 2 jaar tijd echt versleten zijn

Thinkpad daarentegen is super robuust, enorm sterk, betrouwbaar en hele, hele goede service. Echter 2 nadelen: je betaalt een hoop geld hiervoor. D.w.z. dat dit wel ten koste kan gaan van je specificaties, en vaak in je videokaart. De videokaart in thinkpads zijn geen graphic killers; een P achter de naam (T60P, T61P etc) heeft een betere videokaart dan de normale lijn, maar ik heb een T60P en bf2 draait op 1024x768 alles op medium maar matig (ter indicatie) met een Ati V5250.

Verders is het verschil tussen de R en T lijn dat de R niet zo robuust is als de T. De T heeft een rolkooi in het scherm en is beter gecontrueerd. Vandaar dat de R lijn altijd goedkoper is met dezelfde specs. Vergis je niet; de R lijn is nog steeds een super goede laptop die alle andere merken in degelijkheid verslaat.

Acer: je zult vast wel meer specs voor je geld krijgen, maar ik zou er niet aan willen. het schijnen echt slechte notebooks te zijn.

In auto termen: een Acer is zeg maar VW Golf GTI: aardig, beter dan Lidl notebooks en kan snel zijn voor weinig geld, maar een IBM is Audi, BMW of Mercedes: wat logger, heel duur maar wel enorm betrouwbaar en klant is koning.

Overigens kijk op deze site voor de vele verschillende thinkpads (het is VS site echter) : www.euclidcomputers.com

Daar hebben ze alle mogelijk modellen, ook van andere merken. Zij zijn een van de goedkoopste (scheelt tot wel 1200 euro per thinkpad).

Overigens een T61 voor 1200 euro heeft hoogstwaarschijnlijk een beeld reso van 1024*768: een ouwebollige reso in mijn ogen.

Kort maar krachtig: je vergeljikt 2 totaal vershcillende kwaliteitsklassen: een Thinkpad is duur en ik zou pas beginnen bij 1600 euro met een Thinkpad (anders is het echt een uitgekleed ding). Een acer is aardig, maar in die prijsklasse zou ik voor Asus gaan. Beter, betrouwbaarder en meer snelheid voor hetzelfde geld.

[ Voor 29% gewijzigd door Seesar op 07-09-2007 20:11 ]

T60P Widescreen

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Genoeg Acers bij ons de klas die terug zijn gegaan. Slechte koeling, behuizing kaduuk...

Eentje met een IBM Thinkpad, dat ding is 'm 3 keer gevallen.

Doet het nog steeds perfect.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:15

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

bdw:

een Thinkpad met een 7600 go of X1600 ga je niet vinden helaas. Snelste die ze hebben is de V5250 op dit moment en dus geen grafisch hoogstandje.

Overigens is de accuduur fantastisch, ruim 4 uur met 9 cells accu, constant downloaden en internetten/simpele spellen (theme hospital etc) spelen.

Als je 1200 max uit wil geven, laat thinkpad dan vallen mits je specs belangrijk vind....maar ik val in herhaling!

Succes en laat weten wat je uiteindelijk gaat doen!

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:01:
Acer vindt ik kwalitatief bagger en ook de service. Die T61 en R61 krijg je misschien voor dat geld, maar niet die config. Met integrated X3100, 1Gb en een T7100 kost hij 1200 euro, maar dta kan met de beste configs wle oplopen tot 3000 zag ik net ff op internet!

Misschien is de Asus F3Sv, F3Ka/F3Ke (weet neit wleke van die 2) wat.
F3Sv: T7300 - 2GB - 8600M GS
F3Ke/Ka: Turion 64 X2 TL-60 - 2GB - HD2600
allemaal bedankt voor d e reacties

thinkpad lukt wel... via school kan ik dat regelen met een speciaal inlogcode.

wie kan mij nog wat vertellen over de in de thinkpad zittende vga kaarten t.o.v de GF 8600?

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Snake schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:09:
Genoeg Acers bij ons de klas die terug zijn gegaan. Slechte koeling, behuizing kaduuk...

Eentje met een IBM Thinkpad, dat ding is 'm 3 keer gevallen.

Doet het nog steeds perfect.
Ik moet zeggen dat ik IBM/Lenovo notebooks esthetisch niet verantwoord vind maar het zijn wel super systeempjes. De x61 die ik in mijn handen heb gehad heeft bijvoorbeeld een gyrosensor waardoor het ding weet wanneer en hoe de notebook beweegt en aan de hand daarvan zet hij de harddisk stil of niet, fantastische feature!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Thinkpad = mobiel werkstation.

Niet echt voor te gamen. Helaas dus.

Wil je grafisch, dan gaat je accuduur ook weer naar beneden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik ben Thinkpad (R52) gebruiker, dingen zijn geniaal. Niet stuk te krijgen en mega stabiel. Ze lijken log en groot maar dat is vooral gezichtsbedrog. (vaak laten vallen, doet het nog steeds. 1 keer bier over keyboard gegooid, en hij werd onder garantie gefixed, had het zelfs eerlijk toegegeven dat er bier op was gevallen, was alsnog geen probleem!!!!!)

Software toevoegingen zijn lekker no-nonsense maar wel erg goed te gebruiken (als hdd bescherming, wifi profielen en de blue button om je system te fixen) Allen zeer nuttig.

Acers zijn leuke laptops voor weinig geld, maar alleen als je er niet mee gaat reizen. Ik zie Acer altijd als de ideale desktop vervanger die niet verder mag reizen tussen de bureaula en de bovenkant van het bureau. (of eetkamer kast naar de eettafel). (reparatie duurt meestal 3 weken)

Dells vind ik zelf echt butt, zijn log en groot en de behuizing is vaak net niets (vooral toetsenbord en muisding zijn slecht). (service van Dell is daar in tegen erg goed)

Kijk anders ook eens naar Asus laptops, niet te duur maar wel stukken beter dan Acer. Mooie tussenoplossing tussen Thinkpads en Acers. (ook vrij goede service)

Sony is btw ook wel leuk, daarvoor betaal je het grove geld voor design.

Toshiba zijn verder stevige laptops maar hun service in Nederland is erg slecht.

Pickle Rick!

Verwijderd

Topicstarter
astute schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:21:
Ik ben Thinkpad (R52) gebruiker, dingen zijn geniaal. Niet stuk te krijgen en mega stabiel. Ze lijken log en groot maar dat is vooral gezichtsbedrog. (vaak laten vallen, doet het nog steeds. 1 keer bier over keyboard gegooid, en hij werd onder garantie gefixed, had het zelfs eerlijk toegegeven dat er bier op was gevallen, was alsnog geen probleem!!!!!)

Software toevoegingen zijn lekker no-nonsense maar wel erg goed te gebruiken (als hdd bescherming, wifi profielen en de blue button om je system te fixen) Allen zeer nuttig.

Acers zijn leuke laptops voor weinig geld, maar alleen als je er niet mee gaat reizen. Ik zie Acer altijd als de ideale desktop vervanger die niet verder mag reizen tussen de bureaula en de bovenkant van het bureau. (of eetkamer kast naar de eettafel). (reparatie duurt meestal 3 weken)

Dells vind ik zelf echt butt, zijn log en groot en de behuizing is vaak net niets (vooral toetsenbord en muisding zijn slecht). (service van Dell is daar in tegen erg goed)

Kijk anders ook eens naar Asus laptops, niet te duur maar wel stukken beter dan Acer. Mooie tussenoplossing tussen Thinkpads en Acers. (ook vrij goede service)

Sony is btw ook wel leuk, daarvoor betaal je het grove geld voor design.

Toshiba zijn verder stevige laptops maar hun service in Nederland is erg slecht.
kijk daar heb ik wat ik aan ! super ! :)

zijn alle acers echt zo kut joh? betreft dat ook het model wat ik op het oog heb?

ik moet er wel af en toe mee naar school met de trein / stukje fiets...

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/7889/thinkpadstatsau4.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 20:32 ]

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb met de thinkpad x40 ook zeer goede ervaringen. Niet kapot te krijgen ondanks dat ik em overal mee naartoe neem. Technische support was prima, het toetsenbord laten vervangen, de wifi kaart en 1 keer de voeding. Werdt zonder gezeur opgestuurd. De onderdelen waren ook zeer simpel te vervangen mbv een online manual.

Ik heb ook ervaringen met Acer (2x) en deze laptops waren kwalitatief idd een stuk minder. Na een jaar intensief gebruik is het toetsenbord geheel versleten, net zoals de verf op de case, scheurtjes in de case en de harde schijf heb ik ook moeten vervangen. Ook heb ik slechte verhalen gehoord over acer technical support.

Verwijderd

Topicstarter
Ahtec Sense XFL90

iemand bekend met deze notebook?

qua degelijkheid ? specs zijn super.

Afbeeldingslocatie: http://www.ahtec.net/marketing/junio07/ofertaxl90bnl.jpg

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Ik zie dat je de aanbieding van Surfspot aanhaalt. De T61 die wordt aangeboden daar is echt een koopje voor die specs (zelfs WUXGA resolutie!). Als je lang plezier van je laptop wilt hebben zou ik zeker deze nemen boven de Acer.

Nadelen zijn wel dat de multimedia-features beperkt zijn. De videokaart is wel een goede maar niet bedoeld voor gamen omdat het een Quadro is. Er zit ook geen cardreader op of webcam, maar wel weer firewire. Maar ik neem aan dat je een laptop wil om er op de eerste plaats op te werken en dan is de thinkpad de eerste keuze.

Verwijderd

Topicstarter
jona schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:05:
Ik zie dat je de aanbieding van Surfspot aanhaalt. De T61 die wordt aangeboden daar is echt een koopje voor die specs (zelfs WUXGA resolutie!). Als je lang plezier van je laptop wilt hebben zou ik zeker deze nemen boven de Acer.

Maar ik neem aan dat je een laptop wil om er op de eerste plaats op te werken en dan is de thinkpad de eerste keuze.
dat klopt ik ben student met een inlogcode en kan de thinkpad voor 1200 euro kopen.. mits op voorraad anders hoeft het van mij niet zit niet op maanden wachttijd te wachten ik heb nu namelijk stage tot feb 2008 en zit op een terminal... dat is natuurlijk niets.. mag / kan niets doen qua software aanpassingen.

Maar op eerste plaats staat bij mij toch wel.. het spelletjes spelen... (want mijn beeld van een snelle laptop is, als hij nieuwe spellen kan draaien zal Microsoft office/ Spss/ adope photoshop etc.. ook wel NETJES LOPEN)

Dus een goede/redelijke game systeem = ook goed voor schoolwerk.

daarnaast vind ik service garanties erg belangrijk. en de verwachte levensduur van een laptop / behuizing / toetsen / lak etc.. ik moet namelijk reizen met dat ding via fiets/trein eventueel auto.

de AHTEC's vind ik interessant qua specs , design , prijs. en de showroom is 15km van mijn huis vandaan.

iemand die mij wat kan vertellen ove ahtec laptops? (zie paar posts terug voor model)

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04-2025
Hmm,

eigenlijk wilde ik voor de nieuwe acer gaan, de 5920. Maar nu ik deze thead volg, weet ik het allemaal niet meer zo zeker. Acer heeft misschien een mindere naam wat betreft bouwkwaliteit en support, maar is dat op dit moment ook nog zo en geldt dat ook voor het nieuwe ontwerp van de laptops. Ze hebben de beste specificaties voor een lage prijs.

De thinkpad T61 met het WUXGA scherm lijkt me dan ook zeer relaxt. Maar ja, deze is niet gebaseerd op het nieuwe Santa Rosa platform als ik het goed heb. Daarnaast kun je Bioshock/crysis denk ik wel vergeten met die quadro of niet?

Het doel van mijn laptop is dat die mijn desktop gaat vervangen en ik neem er misschien nog een 20/22" tft bij. De Acer heeft dan meer aansluitingsmogelijkheden, een minder scherm maar beter video, voor de rest bijna gelijke specs.

Iemand nog tips of die me kan overtuigen om voor de T61 te kiezen of de Acer 5920...?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Neem nu gewoon de Thinkpad. Ik heb er één gekocht in 1999 aan het begin van mijn studie, en deze werkt nog steeds. Dat is geen incident; ze zijn gewoon degelijker dan de meeste andere notebooks. En voor gamen koop je gewoon een tweedehands desktop met een snelle grafische kaart :)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 18:35:
[...]
Maar op eerste plaats staat bij mij toch wel.. het spelletjes spelen... (want mijn beeld van een snelle laptop is, als hij nieuwe spellen kan draaien zal Microsoft office/ Spss/ adope photoshop etc.. ook wel NETJES LOPEN)

Dus een goede/redelijke game systeem = ook goed voor schoolwerk.

daarnaast vind ik service garanties erg belangrijk. en de verwachte levensduur van een laptop / behuizing / toetsen / lak etc.. ik moet namelijk reizen met dat ding via fiets/trein eventueel auto.
Je hebt wel een beetje gelijk met die redenatie, maar door zo te redeneren sluit je wel veel laptops uit. Gameperformance wordt namelijk vooral bepaald door de grafische kaart, terwijl de programma's die je noemt vooral veel van cpu, geheugen en harde schijf eisen.
Er zijn veel belangrijkere dingen die een laptop goed maken en dat zijn onder andere zoals je zelf al noemde de bouwkwaliteit, de ergonomie tijdens het werken (kwaliteit scherm, keyboard en muis) en hoe koel en stil die werkt. En daar blinken thinkpads net in uit.

Performance is ook bijzonder relatief. In de praktijk zal je van die ietwat snellere laptop weinig merken onder Office of SPSS, maar van een lekker keyboard en scherm heb je veel meer plezier.
De thinkpad T61 met het WUXGA scherm lijkt me dan ook zeer relaxt. Maar ja, deze is niet gebaseerd op het nieuwe Santa Rosa platform als ik het goed heb. Daarnaast kun je Bioshock/crysis denk ik wel vergeten met die quadro of niet?
De T61 is wel degelijk gebaseerd op het Santa Rosa platform. Het scherm is inderdaad relaxt maar of dat ook voor langere tijd zo is, is maar de vraag. Het is namelijk wel een erg hoge resolutie voor een 15,4 inch scherm. Maar als je goede ogen hebt is het ideaal.

Bioshock en Crysis zijn wel de nieuwste spellen en alle laptops zullen daar moeite mee hebben. Die Quadro is echt wel een goede kaart (in de Notebookcheck lijst staat die op de 21e plaats) maar het is een workstation-class chip en dus niet geoptimaliseerd voor games maar voor CAD/CAM.
Hele goede videochips in een laptop zijn ook eerder een nadeel dan een voordeel. Het zijn meestal de onderdelen die het meeste stroom verbruiken en daardoor het warmst worden. Als je dus een stille laptop zoekt met een lange accuduur dan kun je ook beter kijken naar integrated graphics.

Verwijderd

Topicstarter
jona schreef op maandag 10 september 2007 @ 00:01:
[...]
Je hebt wel een beetje gelijk met die redenatie, maar door zo te redeneren sluit je wel veel laptops uit. Gameperformance wordt namelijk vooral bepaald door de grafische kaart, terwijl de programma's die je noemt vooral veel van cpu, geheugen en harde schijf eisen.
Er zijn veel belangrijkere dingen die een laptop goed maken en dat zijn onder andere zoals je zelf al noemde de bouwkwaliteit, de ergonomie tijdens het werken (kwaliteit scherm, keyboard en muis) en hoe koel en stil die werkt. En daar blinken thinkpads net in uit.

Performance is ook bijzonder relatief. In de praktijk zal je van die ietwat snellere laptop weinig merken onder Office of SPSS, maar van een lekker keyboard en scherm heb je veel meer plezier.
ik sluit zowiezo laptops uit zonder gamerskaart. ik weet dat een beetje laptop rond de 1200/1300 inc besturings systeem te krijgen is.

geen amd voor mij geen merken met maar 1 jaar garantie geen geintergreerde vga kaarten geen 17 inch

ik denk dat ik voor ahtec ga. en de laptop na 12 maanden ga verkopen mocht hij niet meer voldoen aan mijn eisen. maak ik wel dik verlies maarja.. hoort erbij. heb dan 12 maanden de tijd om 50 euro op zij te leggen
Pagina: 1