[Win2k3] Windows 2003 server icm Speedtouch Wireless modem

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 14:45
Beste tweakers,

Ik zit even met de volgende kleine vraag:

Eén van mijn kennissen gaat een server aanschaffen. Hij heeft mij gevraagd deze te installeren. Hij heeft bij de server een licentie van Windows 2003 SBS aangeschaft.

In zijn netwerk heeft hij de volgende apparatuur:

2 PC ( Eén met Windows XP Pro en 1 met Windows MCE 2002 )
1 laserprinter gedeeld op de Win XP Pro machine
1 Speedtouch 716 DSL-modem / router met Wireless functionaliteit

Binnenkort komt er een redelijk grote uitbreiding van het aantal werkstations bij.

De speedtouch is nu de DHCP-'server' in het netwerk.

Nu heb ik eigenlijk het volgende in gedachten:
- Ik zet de DHCP-service van de speedtouch uit
- Ik maak de Win2k3 SBS de domeincontroller ( dit wil SBS altijd )
- Ik herinstalleer de Windows MCE 2002 machine naar een Windows XP Pro
- Er komt een aparte 8 poorts gigabit switch in het netwerk te draaien

Nu heb ik ver aan alles gedacht, maar ik zit nog even een klein beetje met de wireless functionaliteit van de speedtouch in mijn maag. Ik heb in dit apparaat gekeken of het mogelijk was om deze op bridge functionaliteit te zetten. Volgens mij kan het ook, alleen gaat hij dan zijn externe IP-adres aan een andere machine geven. En dat is dus niet wat ik wil.

De Win2k3 SBS moet DHCP server worden. In de scope opties ga ik de speedtouch als gateway aangeven ( hierbij verander ik zijn IP-adres naar x.x.x.254 ).

Is er bij jullie iets bekend over het toch gebruiken van de wireless functionaliteit van de speedtouch, terwijl deze én geen DHCP server is én de bridge functionaliteit staat uit ?

Is het wellicht beter om de wireless functionaliteit uit te schakelen en een "normale" wireless router in het netwerk op te nemen ? Bijvoorbeeld een goede linksys ofzo ?

Alvast wederom hartelijk dank voor de tijd en moeite !! _/-\o_

Verwijderd

je kunt gewoon dhcp op de server aanzetten en uit op de speedtouch. je zal dan een ip krijgen van je server als je een wireless verbinding opzet.