Toon posts:

[Vista] Vastloper om de x aantal minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om de paar minuten heb ik een vastloper wanneer ik windows vista gebruik. Alles blijft dan hangen voor ongeveer 20 tot 30 seconden. Het vervelende is dat dit niet alleen gebeurd wanneer de computer stressed is. Het gebeurd ook wanneer ik me computer alleen heb aan staan om radio te luisteren. Als ik de Kubuntu live-cd gebruik heb ik geen vastlopers wat mij dus wijst op een software matig probleem. Ik heb dit al sinds windows vista is geinstalleerd. Hiervoor heb ik geen andere windows versie erop gehad (nieuwe pc)

Computer bestaat uit:
Asus p5k Deluxe
Intel Core 2 Duo E6750
MSI Geforce 7900GTO
2x 1gb Team xtreem geheugen
Tagan 420W voeding (meegenomen uit oude systeem)
2x Seagate barracuda 7200.10 in raid0 aangesloten op de rode (ICH9R controlled?) poorten.

Wie kan me helpen? _/-\o_

edit: Drivers voor videokaart zijn goed geinstalleerd. Chipset drivers volgens mij ook (enig idee hoe ik dit kan checken voor zekerheid?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel kickje >:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:39:
Om de paar minuten heb ik een vastloper wanneer ik windows vista gebruik. Alles blijft dan hangen voor ongeveer 20 tot 30 seconden.
[...]
edit: Drivers voor videokaart zijn goed geinstalleerd. Chipset drivers volgens mij ook (enig idee hoe ik dit kan checken voor zekerheid?
Door de driverversie in apparaatbeheer te controleren bijvoorbeeld?
En wat bedoel je precies met vastloper, een BSOD of een applicatie freeze waarbij je na die tijd weer door kan werken?
Staat er iets in de Eventlogs rond die periode?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Met de vastloper bedoel ik dat me hele computer echt freezed, zeer af en toe krijg ik een BSOD waarbij er een geheugendump word gemaakt. Het vervelende is dat ik niet direct de link kan leggen tussen een programma en deze vastlopers. Voor het logboek ben ik even aan het wachten op de volgende vastloper, dan zal ik dat ook vermelden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je al gekeken hoe de IRQ assignments zijn? Dit soort problemen kan wijzen op een probleem met gedeelde IRQ's in combinatie met drivers die daar niet goed mee overweg kunnen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken in het logboek, onder Systeem staan er veel uitroeptekens bij iaStor, deze veroorzaken volgens mij het 'hangen'. Er staat de volgende omschrijving bij als ik erop klik:

Het apparaat \Device\Ide\iaStor0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Het Event-id is 9, weet niet of jullie hier iets aan hebben.

Hoe is dit op te lossen?

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:48:
Ik heb gekeken in het logboek, onder Systeem staan er veel uitroeptekens bij iaStor, deze veroorzaken volgens mij het 'hangen'. Er staat de volgende omschrijving bij als ik erop klik:

Het apparaat \Device\Ide\iaStor0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Het Event-id is 9, weet niet of jullie hier iets aan hebben.

Hoe is dit op te lossen?
Dat wijst naar software voor je IDE controller.

Heb je een IDE DVD speler?

Audi S3

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IDE-brander, een pioneer 111d. Ik heb dit ook als me brander er niet op zit en ik me IDE HDD gebruik. (Komt op hetzelfde neer eigenlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een subtiel kickje :D

Ik heb de jumper settings ook nog nagekeken, deze staat gewoon op master bij me brander (enige apparaat dat is verbonden via IDE). Iemand nog het verlossende woord voor mij hoe ik het oplos? _/-\o_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:48:
IaStor (.sys) is de driver van een Intel ICH series SATA (Raid) controller.

Als je letterlijk gaat [google=iastor0+timeout] vind je daar genoeg over ;)

Zo kwam ik dus ook http://www.paulscomputers...=./os/intelSataError9.php tegen, wellicht dat dat je verder helpt?

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2007 21:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92, hartstikke bedankt voor je hulp! Het probleem is volgens mij opgelost. Ik heb de register keys veranderd zoals aangegeven op de link die je gaf :)

Verwijderd

Dit helpt voor geen ene meter... heb ook de registry key aangepast en nog steeds dezelfde iastor.sys time-out.

Is er nou helemaal niks wat deze bug kan doen verdwijnen?? Wat je ook probeert, nieuwste drivers tot nieuwste bios updates, het helpt totaal niet. Als 1 van de laatste opties zit ik te denken om een controller erachter te doen maar dat betekent dat alles ook weer opnieuw geinstalleerd moet worden en daar ben ik nog niet echt bepaald blij mee zegmaar....

Zou wel handig zijn als iemand mij hiermee kon helpen...
Pagina: 1