Asus P5B Deluxe WiFi AP

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 14:37
He,

ik heb nu ongeveer een jaar bovenstaand moederbord. Mijn OS is Vista (32bit), en ik wil graag de draadloze module gaan gebruiken. Ik heb de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd. Maar toen ik nog XP draaide (en de installatie cd dus kon gebruiken, in vista gaat dat niet meer) werd ook een programma geinstalleerd waarmee je de draadloze verbindingen kon instellen (bijv ad-hoc mode enzo, dus het configureren van de draadloze module), maar in Vista weet ik niet hoe ik alles moet instellen.
Welk programma is daarvoor bestemd en waar ik kan ik het vinden? Op de Asus site kon ik niks vinden :(

thanks

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Als je het ding aansluit, wordt deze als het goed is herkend (mijn WLAN USB stick iig wel).

Dan moet je met je rechtermuisknop op het "dubbele-beeldscherm" icoon klikken en dan "Verbinding met een netwerk maken" selecteren.
Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/4657/rmbuy8.png

Vervolgens krijg je een menutje dat er zo uitziet en voor zichzelf spreekt:
Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/4240/tmpphpev461jrs3.png

[ Voor 4% gewijzigd door Bitage op 07-09-2007 20:25 ]

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 10:22
Ik denk dat hij bedoeld dat je de ingebouwde WLAN-ding wil gebruiken als accespoint(dat is onder XP wel mogelijk). Zelf heb ik ook een P5B Deluxe Wifi-AP, maar ook ik zou niet weten hoe je de software onder Vista kan gebruiken.

• rob1985
grooviee17 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 01:14:
Ik denk dat hij bedoeld dat je de ingebouwde WLAN-ding wil gebruiken als accespoint(dat is onder XP wel mogelijk). Zelf heb ik ook een P5B Deluxe Wifi-AP, maar ook ik zou niet weten hoe je de software onder Vista kan gebruiken.
idd, ik wil hem als accesspoint gaan gebruiken. Ik kan wel verbinding maken met andere netwerken, maar een eigen netwerk opzetten kom ik nog niet aan uit :(

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het is mij ook nog niet gelukt in Vista. Ik heb een P5K-E/Wifi-AP en wil het volgende :

Internet ---> Gigibit Ethernet controller

Gigabit Ethernet Controller <-> Wifi AP

Laptop -> Wifi AP -> Internet

Eeeeh, duidelijk? :P

Volgens mij kan dit door de verbindingen te delen, of door een bridge te maken. Maar na lang kloten is dit mij nog niet gelukt :S. |:(

Asus lever een progje (Wifi Solo Ap) waarmee dit mogelijk moet zijn. Het werkt ook, alleen maar 30 seconden, de verbinding blijft alleen kan ik niets meer pingen laat staan internetten. Daarnaast moet het toch ook mogelijk zijn om dit voor elkaar te krijgen in het Netwerkcentrum van Vista?!

[ Voor 28% gewijzigd door Reteip op 12-09-2007 12:13 ]

• rob1985
Ik wil hetzelfde als jij...mss dat ik het programmaatje wel aan de praat krijg...als het lukt, laat ik het hier weten! Ik zal Asus hier wel eens even over mailen, in de hoop op een reactie...

[ Voor 23% gewijzigd door rob1985 op 12-09-2007 17:10 ]

Verwijderd

Ik heb dat moederbord ook, alsook Windows Vista 32bit, maar ik heb gewoon de drivers van de ASUS site gehaald en dat programma waar jij het over hebt werkt dus gewoon hier. Ik zou nog eens rustig op de Asus site rondkijken, het staat ertussen.

• Reteip
  • Niet online
Ik draai Vista Ultimate 64 bit maar ook daar is de Wifi-Solo Ap voor geschikt.

Het progje werkt, ik kan ook mijn AP instellen en configureren. De verbinding kan ook prima tot stand worden gebracht (zowel op de Wii, als op 2 verschillende laptops) alleen na 30 sec - 1 minuut krijg ik een soort van beperkte verbinding (hij geeft dit niet aan!). Ik kan niet meer pingen naar mijn router of de host computer (met de Wifi-AP) laat staan op internet.

Vreemd genoeg hou ik wel gewoon verbinding als ik de beveiliging op Open zet. Jullie begrijpen ook wel dat ik het leuk vind dat er dan verbinding blijft, maar dat de situatie met een open netwerk mij in naast een flat niet aanspreekt :).

Ik heb verschillende channels geprobeert, geen resultaat. Ik kan 3 beveiligingsopties kiezen :

- Open (werkt dus prima)
- WEP (werkt +- 1 minuut)
- WPA2 (werkt +- 1 minuut)

8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Reteip op 13-09-2007 11:04 . Reden: typo ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik snap dit niet...

Het is gewoon veel slimmer om een aparte accespoint te kopen. Van mij part tweedehands.

Kijk eens naar de Linksys WRT54G. Heel simpel, en goekdoop. (70 Euro nieuw).

Kost je én minder stroom, minder moeite en de snelheid gaat erop vooruit.

Suc6

Gulfstream G650

• Reteip
  • Niet online
Eh, ja dank je wel. Ik heb een WRT54G, geboost en al en met OpenWRT erop. Deze PC staat een flink eind verderop met alleen een kabel aansluiting, en het bereik van de WRT54G is er toch niet genoeg voor (verry low met regelmatig uitval). Voor 2 tientjes meer dacht ik een goed Wifi AP hiervan te kunnen maken zodat ik zowel rond mijn WRT54G als bij deze PC draadloos internet heb met mijn laptops. Een WRT54g is echt wel wat duurder dan de meerprijs van dit MB.

Misschien heb je wel gelijk hoor, misschien had ik voor het goedkopere MB moeten gaan en een WRT54G erbij moeten kopen. Maar ik vraag hier geen inkoopadvies (dat is helaas al te laat), ik vraag een oplossing voor een probleem wat ik heb met mijn huidige hardware, of probeer iig mensen bij elkaar te krijgen die misschien wel hetzelfde probleem hebben om zodoende tot een oplossing te komen.

[ Voor 1% gewijzigd door Reteip op 13-09-2007 16:07 . Reden: zoals altijd : typo ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ok, sorry ik snap het. :)

PS: Gaat dat, een router als extender gebruiken, dus:

Moden---------Router----------Router---------PC.

Gulfstream G650

• Reteip
  • Niet online
Bijna :

Modem <-> WRT54G <-> PC met Wifi-AP { - } Laptop

Waarbij de WRT54G natuurlijk meerdere vaste en wireless clients heeft waaronder als vaste client de PC :)

De PC 'overbrugt' zijn vaste netwerkverbinding naar het onboard Wifi AP.

[ Voor 16% gewijzigd door Reteip op 13-09-2007 21:58 ]

• rob1985
Ik heb inmiddels het programma geinstalleerd gekregen. Ik moest bij het installeren echter wel even instellen dat hij XP moest simuleren, omdat hij anders niet mocht installeren omdat windows niet geschikt was volgens de installatie.

Maar ik krijg het programma niet echt draaiend...het zegt dat de WLAN adapter niet is geinstalleerd, maar hij staat keurig als goed werkend in m'n apparaatbeer...

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2025
Ik heb een soortgelijk probleem.

Asus P5k met access point in AP mode. Mijn laptop ziet het access point en maakt verbinding.
Echter no or limited connectivity.

Volgens mij zit het probleem eerder bij mijn router. Die heeft namelijk een Lan kabel met daaraan een Desktop Pc en dus een IP adres. Daar komt met de AP module en laptop ineens een extra laptop en dus IP adres bij.

mijn laptop dient daarbij op automatisch IP adres verkrijgen ingesteld te staan om op mijn werk te kunnen aanloggen. ik wil deze instelling daarom graag zo laten staan en alleen de nodige aanpassingen op mijn desktop Asus Pk5 doen.

Mocht ik een antwoord vinden voor het probeem dan post ik dit hier, vooralsnog is me het helass nog niet gelukt.

• rob1985
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar :( Hoe krijg ik dat stom ding nou aan de praat :S:S:S:S En waarom is die asus website zo verschrikkelijk langzaam? Hebben ze niet gewoon een algemene helpdesk, want ik weet niet alle productgegevens van m'n mobo....
Pagina: 1