Toon posts:

Beschreven hdd toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had laatst een pc voor mijn vader besteld en de dag daarna overleed zijn oude pc beetje heel toevallig maarja. Maar hij wil wel zijn informatie bewaren, dus ik vroeg me af of ik een oude beschreven hdd kan toevoegen aan een nieuw systeem? Moet ik dan ook xp op de nieuwe hdd zetten? En kan ik dan gewoon kiezen welke info ik over zet naar de nieuwe hdd, want die oude blijft er niet in zitten.

Alvast dank.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:24:
Hallo,

Ik had laatst een pc voor mijn vader besteld en de dag daarna overleed zijn oude pc beetje heel toevallig maarja. Maar hij wil wel zijn informatie bewaren, dus ik vroeg me af of ik een oude beschreven hdd kan toevoegen aan een nieuw systeem? Moet ik dan ook xp op de nieuwe hdd zetten? En kan ik dan gewoon kiezen welke info ik over zet naar de nieuwe hdd, want die oude blijft er niet in zitten.

Alvast dank.
Gewoon die oude HD in die nieuwe PC hangen? Kun je de data er gewoon vanaf halen, overpompen naar de andere schijf, en klaar?

:?

Verwijderd

Topicstarter
oke vroeg me gewoon even af of het mogelijk was

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Moet ik dan ook xp op de nieuwe hdd zetten?
Was het een OS schijf? Dan nee. Als je echter hem in een nieuw systeem steekt (als OS schijf) , dan ga je wel problemen krijgen met drivers etc. Een cleane install is dan sowieso verstandig.

Wat moet dit in TCA btw?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Roamor schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:35:
[...]

Was het een OS schijf? Dan nee. Als je echter hem in een nieuw systeem steekt, dan ga je wel problemen krijgen met drivers etc. Een cleane install is dan sowieso verstandig.

Wat moet dit in TCA btw?
Kan wel gewoon, zolang hij maar zorgt dat de schijf van zijn van zijn vader als slafe wordt herkent. Dat kan met jumpers of anders gewoon bij boot priority in de bios.
Hallo,

Alvast dank.
Als je het doet op de manier hierboven, kan je in windows in deze computer de schijf gewoon openen zoals je bij een externe (e.d) zou doen.

Sorrie maar dit is wel heel erg basic computer gepruts.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
bassie_ schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:39:
[...]

Kan wel gewoon, zolang hij maar zorgt dat de schijf van zijn van zijn vader als slafe wordt herkent. Dat kan met jumpers of anders gewoon bij boot priority in de bios.
Het kán wel, maar het hoeft niet. Die nieuwe heeft geen OS meer nodig als deze al op die oude staat. Misschien schreef ik het wat krom. ;)

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 00:41
Roamor schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:42:
[...]

Het kán wel, maar het hoeft niet. Die nieuwe heeft geen OS meer nodig als deze al op die oude staat. Misschien schreef ik het wat krom. ;)
wat dus zwaar niet aan te raden is, aangezien je dan een heleboel driver conflicten krijgt. het is slimmer om de oude hdd als slave erbij te hangen bestanden overzetten en daarna de slave formatteren of weer terug zetten in de oude pc

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is iets wat echt niet in TCA hoort, misschien in OH of WOS maar ik gok dat het niveau hiervan wel erg laag is, dit kan je echt wel vinden. Vandaar dat dit topic ook op slot gaat....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.