Anoniem: 241274 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:36:
Beste tweakers,
Ik wil graag een laptop en na enig rondzoeken is mijn oog gevallen op de 6625WD laptop van zepto.
Ik wil deze laptop graag gebruiken voor de nieuwste games (Call of duty 4, Crysis) maar daarbuiten ook om muziek mee te luisteren, surfen op internet en huiswerk maken.
Het moet een laptop wezen in verband met geringe ruimte op mijn kamer en ik heb hem nodig op school.
ik heb een budget ter beschikking van ongeveer 1500 euro en daarmee kom ik tot deze configuratie:
Keyboard Znotes 6xx5WD US grijs
15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD
SAMSUNG COMBO 6xx4w/6xx5WD/3xxxW
6 Cell Batterij
NVIDIA® Geforce 8600M GT
2.40 GHz Intel® Core™2 Duo T7700 800MHz
4 GB (2x2GB) DDR2 PC5300 Original Zepto
12 Cell Batterij (6xxx series)
120GB 7200rpm SATA Harddisk Samsung®
Mooie config
Nou ben ik niet echt bekend in de wereld van computers en heb ik er vrij weinig verstand van.
Dus mijn vragen aan jullie zijn:
Sluiten alle specificaties goed op elkaar aan of zit er 1tje tussen die ervoor zorgt dat de rest ook niet op maximum kan werken?
Alles werkt zoals behoren. wil je het maximum eruit halen, kan je best Vista 64bit draaien (XP 64bit kan ik niet bepaald aanraden....), wegens de 64bit processor. Maar ook op 32bit versies werkt de laptop snel, alleen kan je dan niet de volle 4 GB benutten (maar je kan de PAE optie gebruiken in je boot.ini)
Echt prestatieverschil zal je niet merken tussen 32bit en 64bit bij de gewone (32bit) apps (Photoshop enzo), maar als je bv 3D Studio Max 9 64Bit installeerd, merk je het weer wel. Maar dan nog is het verschil niet ZO groot om er dan een ander OS op te zetten.

Kan ik hiermee de games die ik eerder genoemd heb goed mee spelen?
Kijk een paar posts terug. Heb ergens gebenchmarked op Crysis en TimeShift
ProStreet deed het ook goed, op het hoogste, van tijd wel een flinke framedrop.
CoD4 heb ik nog niet geprobeerd, ga ik dan ook ASAP doen. (= van de moment dat ik het heb

)
Ik ben erg gewend aan windows XP, is het nog steeds goed om windows XP te nemen of kan ik beter naar windows vista overgaan?
Tenzij je DirectX 10 wil gebruiken (de 8600M GT haalt hier geen goede prestaties op fatsoenlijke resoluties, btw), zou ik Windows XP aanraden (gebruik het zelf ook, vind Vista eigenlijk nogal overhyped en niet zooooo de moeite (tuurlijk, Aeroview is nice... Vraag dat maar aan je batterij ;-))
Werkt imho ook fijner (XP).
Welke driver kan ik het beste installeren voor goede prestaties op het gamegebied(als ik deze laptop ga bestellen)?
de 169.09 van
www.laptopvideo2go.com doet het uitstekend hier... Overclocken, slaapstand, .. werkt zoals het hoort
Bij voorbaat dank,
Np